Gå til innhold

Chiftek 340W PSU og ny vifte


Anbefalte innlegg

Driver å støydemper boxen min (midi med vifte i døra), har brukt matter fra biltema og zalman 6000au vifte (på XP1700)..

 

Men, nå er det PSU'et som bråker, dvs. det er stille så lenge boxen er kald, men etter en stund med bruk går vifta på full guffe (boxen er ca. 40 C inni ved mye bruk).

 

Leste på overklokking.no at de satte en 120mm vifte i et Enermax PSU, noen som har prøvd det samme på Chiftek PSU'et? Får en plass til en 120mm vifte? Finnes det eventuelt en 80mm (el. 92mm) vifte som blåser bra og er mer stillegående? (gjerne med justering)..

 

.Stein :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut!

 

Har kikka litt på muligheten for å sage plass til en 120mm, men tror det er litt stress. Bedre å putte inn en ny 80mm vifta da.

 

Hvilken vifte bruker du? 12, 26, 32db? Hva blåser den orginalevifta egentlig?

 

.Stein :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 20:52, srs skrev:

Høres bra ut!


Har kikka litt på muligheten for å sage plass til en 120mm, men tror det er litt stress. Bedre å putte inn en ny 80mm vifta da.


Hvilken vifte bruker du? 12, 26, 32db? Hva blåser den orginalevifta egentlig?


.Stein :smile:


 

Det husker jeg ikke i farten. Det jeg gjorde var å ta ut den som satt der og så søkte jeg etter info om den. Mener å huske at det var en GlobalFan eller noe sånt. På denne websiden fant jeg CFM og fant om trent en lik Pabst vifte på Microplex. For min del gikk det fra støy til lydløst. Ikke var den orginale viften så gammel heller så slitasje var det hvert fall ikke.

 

En annen ting, hvorfor hoppe helt opp til 120 mm.? Hva med 92 mm.? Den flytter mye mer luft enn 80 mm. og da på mindre turtall. Og hva med å kopiere Enermax sin løsning. En 92 mm. som blåser inn i PSU og en 80 mm. som blåser ut. Da holder det at de går på halv fart.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg skal pelle ut PSU'et i dag hvis jeg får tid. Har en 12db papst vifte liggende.. Skal sjekke om det passer med en 92mm vifte "forran" på PSU'et.

 

Kabinettet mitt er også helt nytt så det er nok vifta som er av litt sliten kvalitet (i alle fall med hensyn på lyd).

 

Har hatt 99% silent pc før (med celeron 566@850), og vil veldig gjerne tilbake dit :smile:

 

.Stein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...