Slettet brukerrrr Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 jeg kom også opp i engelsk, takk gud for denne tråden! Folk er mer aktiv i chatten. Gå inn på den Lenke til kommentar
Mathea00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 jeg kom også opp i engelsk, takk gud for denne tråden! Folk er mer aktiv i chatten. Gå inn på den jeg kommer meg ikke inn?! får ikke til å opprette en bruker heller... Lenke til kommentar
Torgeet Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Yo folkens, detta komme te og gå bra Lenke til kommentar
Iver_ Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 her er en database med noe nyttige tekster https://drive.google.com/folderview?id=0B8SlDMz8ql4HQVdsZ3F2QzVSMk0&usp=sharing (anbefaler også å bli med i chatten da det er mye erfaringsdeling der) Lenke til kommentar
Iver_ Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 ny chat opprettet med plass til flere (husk og redigere for og være sikret plas) http://www.chatzy.com/51268005139542 1 Lenke til kommentar
Jente- 16 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! :-) Synes temaet var litt vanskelig å få tak på i år. Noen som kan tenke segg hvilke type oppgaver vi kan få? I tillegg lurte jeg på om noen skjønte poenget med teksten " The Dolphin Catcher"? Lenke til kommentar
neeeeii Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ah, føler den eksamenen her går dritt.. Har 4 i standpunkt, har ikke lyst til å synke til 3'er eller enda verre, en 2'er :O Lenke til kommentar
Hanna00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare? Jeg skjønner den heller ikke^^ Lenke til kommentar
Bruker4 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei, er det noen her som har gode argumenter for og i mot arrangert ekteskap? Tror vi vil få spørsmål om det. Lenke til kommentar
marvellouszouls Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Ka tror folk spørsmålene te å bli? Blir det kanskje andre land enn India, Jamaica og Nigeria?? Blir ikke om noen andre land enn disse Endret 26. mai 2016 av marvellouszouls 1 Lenke til kommentar
Mathea00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare? Jeg skjønner den heller ikke^^ læreren min sa noe om at den handler om å ta vare på gamle tradisjoner og kultur. I og med at bestefaren ikke ville ta i bruk moderne fiskeutstyr, men ville bruke det gamle han alltid hadde brukt. Har helt ærlig ikke satt meg helt inn i den teksten selv, men det var på en måte sånn her læreren min forklarte det. 1 Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 the dolphin catcher slik jeg skjønte det handler om fisking. Hvis du søker på "Jamaica fishing", så kommer det opp mye om fisking og at det er populært å fiske der. Tror fisking er en stor del av kulturen deres, men så skal ikke jeg si at jeg er 100% sikker på at det er akkurat DET teksten handler om. Lenke til kommentar
Hanna00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare? Jeg skjønner den heller ikke^^ læreren min sa noe om at den handler om å ta vare på gamle tradisjoner og kultur. I og med at bestefaren ikke ville ta i bruk moderne fiskeutstyr, men ville bruke det gamle han alltid hadde brukt. Har helt ærlig ikke satt meg helt inn i den teksten selv, men det var på en måte sånn her læreren min forklarte det. takk for svar Lenke til kommentar
123321 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Noen som vet hva disse ordene betyr? Assorted (americanah) Patina of decay (americanah) Commerce thrummed too defiantly (americanah) Hawkers (americanah) Eleven one’s hearing (Inner city girl) 1 Lenke til kommentar
Hanna00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Noen som vet hva disse ordene betyr? Assorted (americanah) Patina of decay (americanah) Commerce thrummed too defiantly (americanah) Hawkers (americanah) Eleven one’s hearing (Inner city girl) du kan søke dem opp på clarify Lenke til kommentar
Anonyym00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Noen som kan hjelpe meg med å lettere forstå betydningen av de forskjellige ordtakene som står i teksten food for thought? Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Ok folkens! Nå er det bare å jobbe hardt! Jeg har laget noen spørsmål som jeg tenker kankje kan komme: Skriv et brev til en om en reise til i Jamaica/India/Nigeria, ulikheter og likheter mellom Norge og det landet. Skriv en tekst der som du er i mot game tradisjoner som f.eks tvangsekteskap og skriv en dialog mellom deg og foreldrene dine(f.eks) Skriv om fordeler og ulemper med Commonwealth og vinkle det fra et av landa. Vær en person med to kulturer og beskriv forskjelllene og problemene med å ha to/flere kulturer. 2 Lenke til kommentar
Anonyym00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ok folkens! Nå er det bare å jobbe hardt! Jeg har laget noen spørsmål som jeg tenker kankje kan komme: Skriv et brev til en om en reise til i Jamaica/India/Nigeria, ulikheter og likheter mellom Norge og det landet. Skriv en tekst der som du er i mot game tradisjoner som f.eks tvangsekteskap og skriv en dialog mellom deg og foreldrene dine(f.eks) Skriv om fordeler og ulemper med Commonwealth og vinkle det fra et av landa. Vær en person med to kulturer og beskriv forskjelllene og problemene med å ha to/flere kulturer. Hva betyr commonwealth? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå