secretx Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ser det tar litt tid og få svar her, laget en chat for dette slik at vi kan ta det live og folk kan prate uten og måtte vente i 20 min på å få svar. usæriøse folk blir kastet ut. https://www.chatzy.com/19205355493700 den åpner ikke? Lenke til kommentar
husa125 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 tror det kan komme tvangsekteskap, storfamilier, kulturforskjeller muligens. Lenke til kommentar
secretx Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Eks:-Sammenligne to land (Jamaica, Nigeria, India)-Kolonitiden-Crash of culture / kulturkræsj-Arranged marriage - positive and negative aspects Lenke til kommentar
Iver_ Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 gjentar igjen at vi har startet en chat hvor dere kan få svar asap, kun særiøsitet tolereres. http://www.chatzy.com/19205355493700 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade) Lenke til kommentar
thallchez Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei, jeg heter Thallchez. Jeg er veldig fornøyd med å komme opp i engelsk skriftlig eksamen! I år er det litt usikkerhet rundt temaet til oss. Kan noen hjelpe oss med å si hva temaet er? Gjerne gi oss et lite sammendrag... Hilsen Thallchez fra Stokkan Ungdomsskole. Jeg ønsker dere alle lykke til!! Jeg elsker dere<33 Lenke til kommentar
thallchez Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei, jeg heter Thallchez. Jeg er veldig fornøyd med å komme opp i engelsk skriftlig eksamen! I år er det litt usikkerhet rundt temaet til oss. Kan noen hjelpe oss med å si hva temaet er? Gjerne gi oss et lite sammendrag... Hilsen Thallchez fra Stokkan Ungdomsskole. Jeg ønsker dere alle lykke til!! Jeg elsker dere<33 Lenke til kommentar
viccipikki Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hva med å lage ett chatterom ett sted der det kan være mer enn 10 om gangen? Lenke til kommentar
JegErEnBananHengeriEtTre Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) L Endret 26. mai 2016 av JegErEnBananHengeriEtTre Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade)\ Lenke til kommentar
Slettet brukerrrr Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! Laget en bruker bare for dette, hehe. For en super bra tråd, håper vi kan hjelpe hverandre til å gjøre det bra på eksamen. Legger til et hefte som jeg laget med oversikt over grammatikk og annet tips. Engelsk eksamen. tips og grammatikk.docx 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg la merke til at Sør-Afrika ble nevnt i flere av tekstene... I tillegg er for eksempel Apartheid nevnt. Martin Luther King jr er også nevnt, kan være lurt å undersøke mer rundt dette ettersom det sannsynligvis ikke er tilfeldig. Det har også vore med i 3 år på rad nå, usikker på om dei vil ha det med i år også. Likevel er det veldig fint å flette desse inn i uansett kva ein vel å skrive om, desse viser utvida kompetanse, og samfunnsforståing, det drege heilheitsinntrykket høgt opp! Lenke til kommentar
Anna Christensen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg skjønner ikke hva teksten Inner city girl har med temaet å gjøre Selve boka handler om det sosiale hierarki på skoler i Jamaica osv og generelt om kulturen der, men i det avsnittet vi leser i heftet så handler det vel mer om hvordan stemningen og atmosfæren er der. Musikken som "varer evig". Takk:-) Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det? JA det tror jeg og, veldig relevant i india med tanke på religion ogsånn.... Heilt klart. I tillegg er jo verda i ein stor internasjonaliseringsprosess og den vestelege kulturen pregar meir og meir av verda. Dessutan er det mykje fokus på moderne samfunn, eg vil tru at det vil vere relevant å skrive om korleis moderne samfunn har forma arrangert ekteskap som har vore i Indias tradisjonsrøter i hundreår. Endret 26. mai 2016 av Urte Lenke til kommentar
Maleneah Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei hei! Noen som har noen tanker om hva slags oppgaver vi kan få imorgen? Og hva som er lurt til å skrive ut til eksamensdagen ? Lenke til kommentar
Nikita Munyaruguru Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei hei! Noen som har noen tanker om hva slags oppgaver vi kan få imorgen? Og hva som er lurt til å skrive ut til eksamensdagen ? Siden det var en hel tekst som handlet om arrangert ekteskap, så tror jeg det er en stor sjanse for at en av oppgavene blir å handle om det Lenke til kommentar
Øyvind00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 gjentar igjen at vi har startet en chat hvor dere kan få svar asap, kun særiøsitet tolereres. http://www.chatzy.com/19205355493700 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade) Chatten er jo alltid full (umulig å bli med)..... :/ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 gjentar igjen at vi har startet en chat hvor dere kan få svar asap, kun særiøsitet tolereres. http://www.chatzy.com/19205355493700 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade) Chatten er jo alltid full (umulig å bli med)..... :/ (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade)\ Lenke til kommentar
Nikita Munyaruguru Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 gjentar igjen at vi har startet en chat hvor dere kan få svar asap, kun særiøsitet tolereres. http://www.chatzy.com/19205355493700 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade) Chatten er jo alltid full (umulig å bli med)..... :/ Det er ganske trist Lenke til kommentar
Emilie1147 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 jeg kom også opp i engelsk, takk gud for denne tråden! Lenke til kommentar
Iver_ Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 gjentar igjen at vi har startet en chat hvor dere kan få svar asap, kun særiøsitet tolereres. http://www.chatzy.com/19205355493700 (om det er fult er det bare og vente noen minutter og reloade) Chatten er jo alltid full (umulig å bli med)..... :/ Det er ganske trist Opprett en bruker så skal dere slippes inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå