Mathea00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 noen som har noen slags ide over hva slags type tilleggsinformasjon som kan være nyttig å skrive ut? Lenke til kommentar
Anna Christensen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei! Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
husa125 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 tror det er lurt og søke opp ordtakene å finne betydningen. ville søkt opp de tre landene å finne info om de. hva tror dere at oppgavene kan bli? Lenke til kommentar
Anna Christensen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 noen som har noen slags ide over hva slags type tilleggsinformasjon som kan være nyttig å skrive ut? JA^^^ Lenke til kommentar
viccipikki Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Liker virkelig ikke dette temaet, fy satan Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det? Endret 26. mai 2016 av Urte Lenke til kommentar
Anna Christensen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det? JA det tror jeg og, veldig relevant i india med tanke på religion ogsånn.... Lenke til kommentar
Marcus Andersen-Sleire Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det? Ja. Det handler jo om Indisk kultur. Som jeg ser det, så handler hele forberedelseheftet om Indisk, Jamaican og Nigerian culture. Lenke til kommentar
Anna Christensen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg skjønner ikke hva teksten Inner city girl har med temaet å gjøre Lenke til kommentar
olebrumm00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Tror det kan hende en av oppgavene handler om hvorfor/hvordan jamaican music har berørt så mye med verden rundt. Kanskje noe med Bob Marley. Tror også at det kan være noen oppgaver rundt ordtakene i teksten "food for thought" eller arrangert ekteskap. Tenker å finne ut om landene, arrangert ekteskap, musikerne og politikerne som er nevt i teksten, bøkene/sangene deres og forstå ordtakene 100%. I tillegg til å skrive ned alle vanskelige ord, forklare og evt bruke dem i teksten. Må innrømme at jeg ikke er kjempegira over tema... 3 Lenke til kommentar
Nikita Munyaruguru Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 ja, jeg tror også det blir ganske mye fokus på hvordan det var når england hadde engelske kolonier i jamaica, india og nigeria Lenke til kommentar
KongMidas Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Veldig enig, var noe av det første jeg begynte å se på Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det? Lenke til kommentar
Imamakh Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ka tror folk spørsmålene te å bli? Blir det kanskje andre land enn India, Jamaica og Nigeria?? Lenke til kommentar
Marcus Andersen-Sleire Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ka tror folk spørsmålene te å bli? Blir det kanskje andre land enn India, Jamaica og Nigeria?? Kanskje snakke litt om kolonitiden. Alle disse tre landene har vært britiske kolonier. 1 Lenke til kommentar
Imamakh Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ka tror folk spørsmålene te å bli? Blir det kanskje andre land enn India, Jamaica og Nigeria?? Kanskje snakke litt om kolonitiden. Alle disse tre landene har vært britiske kolonier. Såpass skjønte eg Lenke til kommentar
Charles Darmeme Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ka tror folk spørsmålene te å bli? Blir det kanskje andre land enn India, Jamaica og Nigeria?? Kanskje snakke litt om kolonitiden. Alle disse tre landene har vært britiske kolonier. Såpass skjønte eg Tror kultur og fakta kommer til å være sentralt Lenke til kommentar
Charles Darmeme Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Tror du at den blir vanskelig? Endret 26. mai 2016 av Charles Darmeme Lenke til kommentar
olebrumm00 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Tror du at den blir vanskelig? Spør hvem du spør. Oppgavene tror jeg blir enkle, men om du skal klare å trekke inn alle tråder og temaer for å bevise at du er verdig en god karakter, må du anstrenge deg mer. Lenke til kommentar
Rørvikjenta Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 hvordan tolket dere ``The Dolphin Catcher`` ? Lenke til kommentar
w0rge Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Im veri glædd 2 com opp in englesk 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå