Ruby2000 Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Tenkte å øve på å skrive engelsk, så gjør engelsk eksamen 2013 Tillegg til at jeg leser forberedelsesmaterialet. Lenke til kommentar
Aira Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Virker som du jobber veldig hardt, og det kommer til å lønne seg! Men hvilken karakter satser du på? Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Satser på 6, men blir fornøyd om jeg får 5 fordi det er eksamen Har 6 til vanlig og som oftes går man ned 1karakter på eksamen( sa engelsk lærer). Lenke til kommentar
TheaArizona- Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg er ganske stresset da jeg har 6 i standpunkt og har fått seks på absolutt alt jeg har levert av engelsk gjennom tiende klasse. Det jeg har gjort for å forberede meg er at jeg har screenshota lister over idiomer, metaforer, uregelrette verb, skildringer etc for å så lage en mappe under bilder på skoleipaden (dette fungerer jo såklart ikke hvis du ikke har skoleipad, men du kan jo ty til penn og papir) dermed kan jeg åpne denne mappen når jeg vil under eksamen, da ipad er tillatt som hjelpemiddel. Jeg anbefaler alle å se på synonymer for vanlige engelske verb, det vil helt klart lønne seg å diske opp med noen eksklusive ord! F.eks i stedet for å skrive quiet kan du skrive mute, soundless, tranquil, osv.. Rett og slett ord som ser og høres mer avansert ut. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hadde du hatt muligheten til å dele mappen med meg? Har jo tatt litt tid å få laget den, så skjønner om du ikke vil dele. Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg fikk beskjed av min engelsk lærer at jeg skrev for mange avanserte ord og at jeg ble trukket 1 karakter ned. Bare et tips: veldig bra å skrive avansert, men ikke dra det for langt slik som jeg gjorde, hehe Lenke til kommentar
Aira Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg er ganske stresset da jeg har 6 i standpunkt og har fått seks på absolutt alt jeg har levert av engelsk gjennom tiende klasse. Det jeg har gjort for å forberede meg er at jeg har screenshota lister over idiomer, metaforer, uregelrette verb, skildringer etc for å så lage en mappe under bilder på skoleipaden (dette fungerer jo såklart ikke hvis du ikke har skoleipad, men du kan jo ty til penn og papir) dermed kan jeg åpne denne mappen når jeg vil under eksamen, da ipad er tillatt som hjelpemiddel. Jeg anbefaler alle å se på synonymer for vanlige engelske verb, det vil helt klart lønne seg å diske opp med noen eksklusive ord! F.eks i stedet for å skrive quiet kan du skrive mute, soundless, tranquil, osv.. Rett og slett ord som ser og høres mer avansert ut. Ja, kunne du delt den mappen! Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg fikk beskjed av min engelsk lærer at jeg skrev for mange avanserte ord og at jeg ble trukket 1 karakter ned. Bare et tips: veldig bra å skrive avansert, men ikke dra det for langt slik som jeg gjorde, hehe Jeg gjorde nøyaktig det samme! Nå skriver jeg heller bare vanlig og satser på et par vanskelige ord som kommer tydelig i tekstene jeg skriver. Funker bra:) Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Har en liten følelse på at vi får om William Shakespear, men kan hende det bare er meg. Dette fordi det i år er Willian Shakespears 400 års jubileum. Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Ja, skal prøve å bruke avanserte ord når det passer bra, istedenfor å overdrive Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har en liten følelse på at vi får om William Shakespear, men kan hende det bare er meg. Dette fordi det i år er Willian Shakespears 400 års jubileum. Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har en liten følelse på at vi får om William Shakespear, men kan hende det bare er meg. Dette fordi det i år er Willian Shakespears 400 års jubileum. Lenke til kommentar
MiriamStensland Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Ja vi har hatt litt om drama i searching. Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Hei! Sitter nå hjemme og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gjort alt av tips og linker som har blitt gitt på forumet. Skrevet ut alle papirene med fakta, verb, adjektiv, pronomen,idiomer og mye mer. Øvd på grammatikk i flere dager, lest nyhetene(bøker artikler) hver dag og gjort og lest eksamenssett. Prøver å gjette tema og finner fakta om de ulike temaene. Har rett og slett gjort alt. Men det er fortsatt 3 dager igjen før eksamen og føler jeg må gjøre noe! Hvis noen kunne kommet med tips eller råd om hva jeg kan gjøre så hadde det vært fint Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Roànn. Må ikke stresse så mye. Du gjør vondt verre. Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Vet:( Men klarer ikke, å ikke gjøre noe! Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Gå ut. Spill fotball, sykle kanskje? Vær i aktivitet. Gå inn og øv igjen. Viktig å komme seg ut. Lenke til kommentar
Ruby2000 Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 Ja skal på turn Det hadde vært fint med den mappa åssa Lenke til kommentar
Hanna00 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Åå! Nå ble jeg glad for at det er opprettet et slikt forum. Jeg kom også opp i engelsk. Ligger vanligvis på fire. Gruer meg veldig. Kjente at det hjalp litt med tips herfra! Skal lage regelbok og ordlister de neste dagene. Er det noen som har en anelse på hva temaet kan være? jeg vil tippe noe med flyktninger. Læreren min sier at "migation" er et hett tema ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå