Gå til innhold

Weatherby PA-08 modifikasjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler en kjapp titt i lovverket, det er veldig mange begrensninger på hva man kan gjøre med pumpe- og automathagler. Vertikalgrep ("frittstående pistolgrep") er strengt nein. Ser for skummelt ut.

Aktuelle lover kan være Våpenloven, lov (eller var det forskrift) om utøvelse av jakt og fangst, forskriften til våpenloven, forskrift om forbudte våpen og tillatte halvautomatiske våpen, og "våpenrundskrivet".

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke begynne å dra igang med mine meninger om de bitene der av lovverket, men jeg kan si så mye at det bare er å gi opp å finne fornuft, logikk eller sammenheng i våpenlovgivningen. Det er rett og slett et makkverk.

Det er enklest å bare lese lovens bokstav, akseptere det med et skuldertrekk og finne på noe som er lovlig.

Det sagt; Det er langt mellom de som anbefaler pumpehagle her til lands. Til jakt kan du uansett ikke putte inn mer enn to skudd, og da er en toløper på mange måter bedre. Om du absolutt vil ha bare ett løp, er det vel så greit å kjøpe en halvauto. Pumpehagle er en amerikansk særhet, på linje med tommer og gallons.

Vil anbefale at du prøver en del våpen før du kjøper, så får du en følelse for hva du liker og ikke liker. Stikk gjerne innom lokal JFF, de har ofte lerdueskyting som man kan hive seg med på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...