SirreStrikk Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Finnes det tilgjengelige modifikasjoner til nevnt våpen? Feks vertical grip? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Anbefaler en kjapp titt i lovverket, det er veldig mange begrensninger på hva man kan gjøre med pumpe- og automathagler. Vertikalgrep ("frittstående pistolgrep") er strengt nein. Ser for skummelt ut. Aktuelle lover kan være Våpenloven, lov (eller var det forskrift) om utøvelse av jakt og fangst, forskriften til våpenloven, forskrift om forbudte våpen og tillatte halvautomatiske våpen, og "våpenrundskrivet". Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 21. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2016 Nå eier jeg ikke noe våpen, men vurderer et kjøp mot sommeren. Viste ikke at reglene var så strenge på modifikasjoner, hva er egentlig grunnen? Er det det visuelle eller funskjonen som blir alterert? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Jeg skal ikke begynne å dra igang med mine meninger om de bitene der av lovverket, men jeg kan si så mye at det bare er å gi opp å finne fornuft, logikk eller sammenheng i våpenlovgivningen. Det er rett og slett et makkverk. Det er enklest å bare lese lovens bokstav, akseptere det med et skuldertrekk og finne på noe som er lovlig. Det sagt; Det er langt mellom de som anbefaler pumpehagle her til lands. Til jakt kan du uansett ikke putte inn mer enn to skudd, og da er en toløper på mange måter bedre. Om du absolutt vil ha bare ett løp, er det vel så greit å kjøpe en halvauto. Pumpehagle er en amerikansk særhet, på linje med tommer og gallons. Vil anbefale at du prøver en del våpen før du kjøper, så får du en følelse for hva du liker og ikke liker. Stikk gjerne innom lokal JFF, de har ofte lerdueskyting som man kan hive seg med på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå