Poelse Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Har en hvit eton skjorte som jeg vasket på 60 grader som det står på lappen. Etter dette har den fått noen svake mørke flekker rundt knappehullene der stoffet ligger dobbelt. Har vasket den på samme måten før uten at det har blitt sånn. Noen som vet hva dette kan være og om det er mulig å få dette rent igjen? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Bomull?Skal i fall vaskes på 40 grader. Ellers vanskelig å si hva som skal til her. Kan du legge ut bilder? Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 18. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2016 tror det er bomull, ja. Men eton skjorter skal kunne vaskes på 60 grader. får ikke tatt noen bilder akkurat nå. Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Vanskelig å se da det på bildet kun ser ut som skygger, men er noen litt mørkere felt rundt knappehullet. Endret 22. mai 2016 av Poelse Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Mer strie flekker pleier jeg å ta med Zalo, rett på flekken med litt vann. Det kan være en del gnikking før flekken gir seg. men det har nesten aldri hendt at jeg ikke har fått den vekk. Du vasker den uten at den er kneppet, antar jeg. Jeg stusser litt på det med 60 grader, for skjorter i bomull vaskes vanligvis på 40 - selv om det stort sett tåler 60, og. Har du noen idé hva flekken kan komme av? Det finnes ulike flekkfjerningsmidler for visse flekktyper. Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Knepper opp før jeg vasker, ja. Det står hvertfall 60 grader på lappen. Har flere skjorter av samme type, som jeg også har vasket på 60 grader (ikke samtidig). Vet ikke hva det kommer av, problemet er egentlig at det ser ut som at det er mellom de to lagene med stoff, men kan prøve med zalo alikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå