Bildilla Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Har en VW touran 2,0 diesel - 137 HK 2003 modell. I ny og ned reduseres motorkraften. Det skjer når motoren belastes på høyt gir, 5. og særlig 6. Det oppstår som regel i motbakker. Hvis jeg stanser, slår av tenningen og starter opp igjen, er kraften tilbake. Like i forkant av nårt motokraften reduseres har jeg følelse av an spesiell vibrasjon i blien/motoren - som om tenningssystemet er i ulage. Er det noen der ute som kjenner til dette problemet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Er ikke så mye tenningssystem på diesel. Er kanskje en dieseldyse eller to som fusker. En diagnose er vel å anbefale. 1 Lenke til kommentar
kralmli Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Motoren går i nødprogram, har samme problemet på A6 1.9tdi. Kan være gåen luftmengdemåler. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Det kan skyldes en lang, kjedelig liste med forskjellige ting, så sedsberg har rett i at en diagnose er tingen. 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Høres ut som du lugger den for min del, og at den da går i limp mode pga. bankingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå