Fidofido Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Hei! Skal straks ha sluttprøve i pneumatikk, men jeg får det virkelig ikke til. I den anledning skal vi lage et flytskjema i FluidSim hvor oppgaven er å lage flytskjema utifra noen opplysninger, for så å koble det opp på et brett. Det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal lage flytskjemaet ut i fra disse opplysningene(se nedenfor) Hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette hadde jeg satt utrolig stor pris på det. Jeg har ingen jeg kan spørre og læreren er ikke særlig behjelpelig. Jeg vil gå for oppgave 2 siden den første oppgaven vil trekke ned snittet mitt, samtidig blir nok oppgave 3 for vanskelig. Oppg. 1. Denne oppgaven gir toppkarakter 3. En dobbeltvirkende sylinder skal gå i pluss når en unistabil 2/3 ventil blir aktivert. Sylinderen går tilbake i minus når en annen unistabil 2/3 ventil aktiveres. 40 % struping i + og -. Oppg. 2. Denne oppgaven gir toppkarakter 4. Dersom styringen er elektrisk, toppkarakter 5. Ved 2 forskjellige steder kan man aktivere en dobbeltvirkende sylinder når en bistabil bryter er aktivert. En grensebryter sender stemplet i minusretning. 50 % struping i begge retninger. Oppg. 3. Denne oppgaven gir toppkarakter 6. En dobbelvirkende sylinder skal gå i + når to elektriske brytere S1 og S2 aktiverer en kontaktor. Sylinderen går i minus når en grensebryter blir aktivert. Sett inn en nødstopp for systemet. Struping (60 %) i begge retninger. Lenke til kommentar
Fidofido Skrevet 17. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2016 Oppgave 1 i boks, så da har jeg ihvertfall sikret meg en 3er i karakter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå