Kontorstol Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Hei. Jeg har noen datasett (3 x 10 prøver fra 10 ulike kilder, dvs. 3 fra hver) fra noen analyser (Ct-verdi for qPCR) som jeg skal presentere i søylediagrammer i Word. Disse lages i Excel. En positiv prøve er mellom 1 og 38, mens en negativ prøve er 38 eller mer (cutoff). På noen av analysene er det ikke registrert noe signal, og søylen skal derfor gå helt opp til 38. Men problemet kommer når jeg vil at verdien skal være oppgitt som ND (not detected) i den tilhørende tabellen samtidig som søylen går opp til 38. Er det noen som vet hvordan jeg kan legge inn en verdi slik at den blir presentert rett i søylediagrammet samtidig som verdien vises om "ND"? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Lag en ny, skjult tabell med formler som gjør dette for deg, så linker du heller diagrammet til denne skjulte tabellen Da blir både tabellen og diagrammet riktig, men du har fortsatt frihet til å justere det. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 17. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2016 Hvordan blir dette når jeg setter diagrammet inn i Word? For jeg vil gjerne ha datasettet synlig i diagrammet, med da med ND der det ikke ble detektert noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå