Gjest medlem-329093 Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Jeg har nå fått klarhet i at det ikke går an å lagre filmer fra Viaplay ihvertfall, på minnekort på nettbrett og mobil, alt legges i internminnet. Man kan heller ikke flytte Viaplay appen til minnekortet. Merkelig nok får Spotify til dette med offline lagring på kort, men etter å ha kjøpt to nettbrett med det som viste seg å være for lite intern lagringsplass, først 1 GB på Denver nettbrett, så 8 GB på Samsung nettbrett, begge går det an å sette inn 32 GB micro-SD kort noe jeg også har gjort, men det får jeg ikke utnyttet, annet enn til å lagre spotify-musikk/app og podcaster på. Kanskje de som selger nettbrett kunne videreformidlet viktigheten av å ha stor nok innebygget lagringsplass hvis man skal bruke viaplay offline, og ikke å forglemme a/b/g/n/ac wifi for å raskt laste ned filmer og serier. Samsung nettbrettet mitt har jo bare b/g/n, og det tar laaaang tid å laste ned. Telefonen min (Galaxy S5) er oppe i 5 Megabyte per sekund med ac, kun begrenset av internettlinjen min, men til gjengjeld har den så liten skjerm at jeg ikke gidder se film på den (5,1 tommer). Så... blir vel ut på nettbrettjakt igjen snart... Endret 16. mai 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Jeg har nå fått slettet masse bloatware på nettbrettet og frigjort en og en halv Gigabyte til, så nå har jeg faktisk plass til en hel film og litt til i høy kvalitet. Man kan faktisk slette samsung og google sine apper som kommer forhåndsinstallert, selv om det ikke ser ut som man kan gjøre det. Lot google play services og google disk være igjen men slettet alle andre google og "hanscom" office apper. Har 4 GB ledig nå. Endret 17. mai 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå