Gå til innhold

GRUNNLOVEN...... En vits?


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli veldig bekymret for hva som skjer på stortinget i disse dager.. 
Har jeg blitt lurt eller holder Høyre og FrP på og tilpasse vår politikk for et medlemskap i EU?

Burde vi ikke heller AVSLUTTE ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen? 
Her skal vi altså godta inngripen i vårt suverene land og tillate vår regjering å BRYTE Grunnloven? 

Fordi andre har brutt den før de ??

https://www.facebook.com/groups/131350520258148/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å bli veldig bekymret for hva som skjer på stortinget i disse dager.. 

Har jeg blitt lurt eller holder Høyre og FrP på og tilpasse vår politikk for et medlemskap i EU?

 

Burde vi ikke heller AVSLUTTE ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen? 

Her skal vi altså godta inngripen i vårt suverene land og tillate vår regjering å BRYTE Grunnloven? 

 

Fordi andre har brutt den før de ??

 

https://www.facebook.com/groups/131350520258148/

Jeg håper virkelig H og FRP arbeider med tanke på fremtidig EU medlemskap. 

Nei, vi bør ikke avslutte ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen.

 

Regjeringen vil ikke bryte Grunnloven! De vil, om nødvendig, benytte den mulighet som Stortinget har til å endre Grunnloven.

 

Dersom Finanstilsynet blir mer effektivt under EU så kjør på! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg begynner å bli veldig bekymret for hva som skjer på stortinget i disse dager.. 

Har jeg blitt lurt eller holder Høyre og FrP på og tilpasse vår politikk for et medlemskap i EU?

 

Burde vi ikke heller AVSLUTTE ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen? 

Her skal vi altså godta inngripen i vårt suverene land og tillate vår regjering å BRYTE Grunnloven? 

 

Fordi andre har brutt den før de ??

 

https://www.facebook.com/groups/131350520258148/

Jeg håper virkelig H og FRP arbeider med tanke på fremtidig EU medlemskap. 

Nei, vi bør ikke avslutte ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen.

 

Regjeringen vil ikke bryte Grunnloven! De vil, om nødvendig, benytte den mulighet som Stortinget har til å endre Grunnloven.

 

Dersom Finanstilsynet blir mer effektivt under EU så kjør på! 

 

Tilsynet til at flere av landets penger skal i EU-kassa? Hvor mye betaler vi for å delta med å bygge nabolandene og hjelpe Merkel med hennes flyktningemottak?

Jeg er REDD!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Det er sikkert brutt flere ganger. Jeg er vel kanskje noen av de som er veldig patriotisk når det kommer til Norge og Grunnloven. Jeg mener at regjering og storting har brutt grunnloven ved å vedta avtaler som:

  • EØS 
  • Schengen
  • EFTA

Dette gjelder også nedskjæring av forsvaret som i dag ikke kan forsvare mer en noen deler av Oslo har jeg lest i en artikkel. Må også minne på stortingets pågående debatt om norsk medlemskap i EUs finanstilsyn som du kan lese om bare ved et raskt google søk. Til sist kommer jeg frem til TTIP avtalen Norge blir en del av ettersom Norge har medlemskap i EØS hvor selskaper kan saksøke staten dersom selskapet ser at de får mindre profitt.

Lenke til kommentar

 

Burde vi ikke heller AVSLUTTE ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen?

Tja, og så kunne man vel sagt opp vitsen (grunnloven) også, slik at folk selv kunne bestemme over seg selv, men dog det er jo litt radikalt. ;)

 

Det er ikke mer radikalt enn at FrP har som en av sine hovedsaker at viktige beslutninger skal avgjøres ved folkeavstemning  sånn som Sveits har! 

Dette BURDE vært framlagt for folket sånn at vi kunne fortelle hvor skapet skal stå! Vi skal da ikke gå med på alt som blir tredd ned over øra på oss heller?

Lenke til kommentar

 

Dersom Finanstilsynet blir mer effektivt under EU så kjør på! 

 

Hvorfor skulle det bli mer effektivt?

 

Tilsynets jurisdiksjon omfatter banker, finansieringsselskaper, kredittforetak, forsikringsselskaperpensjonskasser, verdipapirforetak, verdipapirfondsforvaltning og markedsadferd i verdipapirmarkedet, børser og autoriserte markedsplasser, oppgjørssentraler og verdipapirregistre, eiendomsmeglingsforetakinkassoforetakregnskapsførere og revisorer. (Wikipedia)

 

Tilsynet er underlagt Finans. Jeg tror et tilsyn i Brussel vil være mer nøkternt og uhildet, ikke skylde noen "tjenester" og derved løse sin oppgave på en mer effektiv måte.

 

Og, nei. Jeg stoler ikke på nasjonale politikere i nasjonale spørsmål vedr. økonomi.

Lenke til kommentar

 

 

Dersom Finanstilsynet blir mer effektivt under EU så kjør på! 

 

Hvorfor skulle det bli mer effektivt?

 

Tilsynets jurisdiksjon omfatter banker, finansieringsselskaper, kredittforetak, forsikringsselskaperpensjonskasser, verdipapirforetak, verdipapirfondsforvaltning og markedsadferd i verdipapirmarkedet, børser og autoriserte markedsplasser, oppgjørssentraler og verdipapirregistre, eiendomsmeglingsforetakinkassoforetakregnskapsførere og revisorer. (Wikipedia)

 

Tilsynet er underlagt Finans. Jeg tror et tilsyn i Brussel vil være mer nøkternt og uhildet, ikke skylde noen "tjenester" og derved løse sin oppgave på en mer effektiv måte.

 

Og, nei. Jeg stoler ikke på nasjonale politikere i nasjonale spørsmål vedr. økonomi.

 

 

Og hva får deg til å tro at tilsynet i Brüssel vil være mer nøkternt og uhildet? Er det ikke snarere slik at jo lengre avstand det blir mellom de som styrer og de som blir styrt, jo mer øker korrupsjonen? Hvorfor skulle EU være mindre korrupt enn andre sambandsstater, som Russland, Kina og USA?

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli veldig bekymret for hva som skjer på stortinget i disse dager.. 

Har jeg blitt lurt eller holder Høyre og FrP på og tilpasse vår politikk for et medlemskap i EU?

 

Burde vi ikke heller AVSLUTTE ethvert samarbeid med EU og si opp EØS avtalen? 

Her skal vi altså godta inngripen i vårt suverene land og tillate vår regjering å BRYTE Grunnloven? 

 

Fordi andre har brutt den før de ??

 

https://www.facebook.com/groups/131350520258148/

 

Grunnloven eksisterer ikke lenger. Den er endret så mye av politikerklassen (I NORGE) at den overhode ikke stemmer overens med den originale grunnloven. Dessuten har politikere i Norge makt til å gjøre hva de vil mned grunnloven, inkludert kaste den på søppelbøtten.

 

Så grunnloven er omtrent like verdifull for Norge som et søppelpapir som brenner i bålet.

 

Så ja, grunnloven er en vits, men ikke på grunn av EU, men på grunn av situasjonen i Norge og vårt mangel på demokrati.

Endret av zeebra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er redd for at vi i Norge MÅ forlange en folke-styring av vårt forhold til EU og revurdere / si opp EØS avtalen. 

Denne nyheten kombinert med et nært forhold til EU gjør at Norge kan droppe velferd. helse og eldreomsorg ganske snart hvis ingenting gjøres MOT de som styrer:

http://www.dagbladet.no/2016/05/17/nyheter/utenriks/klima_og_miljo/klima/miljo/44182357/

 

EU er omtrent det eneste som er folkestyrt i Norge. To ganger har folket stemt over EU. Hvor mange andre ting stemte folket på mellom de to folkeavstemningene og etter?

 

Jeg fatter ikke hvorfor du synes kun det med EU skal være folkestyrt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Det er sikkert brutt flere ganger. Jeg er vel kanskje noen av de som er veldig patriotisk når det kommer til Norge og Grunnloven. Jeg mener at regjering og storting har brutt grunnloven ved å vedta avtaler som:

  • EØS 
  • Schengen
  • EFTA

Dette gjelder også nedskjæring av forsvaret som i dag ikke kan forsvare mer en noen deler av Oslo har jeg lest i en artikkel. Må også minne på stortingets pågående debatt om norsk medlemskap i EUs finanstilsyn som du kan lese om bare ved et raskt google søk. Til sist kommer jeg frem til TTIP avtalen Norge blir en del av ettersom Norge har medlemskap i EØS hvor selskaper kan saksøke staten dersom selskapet ser at de får mindre profitt.

 

Regjeringen og stortinget er systematiske landssvikere som alltid bryter grunnloven og folkets rettigheter.

 

NATO

USA underleggelse osv kan jo også gruppes sammen med de du har nevnt over.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Det er sikkert brutt flere ganger. Jeg er vel kanskje noen av de som er veldig patriotisk når det kommer til Norge og Grunnloven. Jeg mener at regjering og storting har brutt grunnloven ved å vedta avtaler som:

  • EØS 
  • Schengen
  • EFTA

Dette gjelder også nedskjæring av forsvaret som i dag ikke kan forsvare mer en noen deler av Oslo har jeg lest i en artikkel. Må også minne på stortingets pågående debatt om norsk medlemskap i EUs finanstilsyn som du kan lese om bare ved et raskt google søk. Til sist kommer jeg frem til TTIP avtalen Norge blir en del av ettersom Norge har medlemskap i EØS hvor selskaper kan saksøke staten dersom selskapet ser at de får mindre profitt.

 

Regjeringen og stortinget er systematiske landssvikere som alltid bryter grunnloven og folkets rettigheter.

 

NATO

USA underleggelse osv kan jo også gruppes sammen med de du har nevnt over.

 

Jeg tenkte Nato jeg og men var usikker da dette er en allianse gruppe som er med å beskytte Norge mot en eventuell aggressiv Russland.

Lenke til kommentar
zeebra

Jeg fatter ikke hvorfor du synes kun det med EU skal være folkestyrt.

 

 

NEI, det sier jeg ikke. Folkestyre må selvsagt benyttes langt mer enn til EU-spørsmålet, men vi må begynne å si STOPP et sted!
Alle store saker i landet bør ha en folkeavstemning 'i ryggen' for å holde litt grep på politikerne våre.. Det er jo tydelig at de gjør alt mulig for å tekkes ett eller annet annet enn folkets vilje!
Dette med innvandring er et følsomt spørsmål. men ALLE i landet har gjort seg opp en mening. Hvorfor da ikke la LANDETS innbyggere bestemme dette? Det er VI som må bære kostnadene og ta konsekvensene! 
Forsvar? Er det riktig at alle våre spinkle forsvars-resurser skal brukes utenfor landets grenser? God grunn til å la folket bestemme!
Religion? Joda, vi har kirkevalg, men hva mener folket?

Eldrepolitikk og fattigdom? Er det viktigere å bruke milliarder på regnskog-bløff enn å hjelpe de som bygde landet vårt?
Er det viktigere at Erna får ros av USA's president enn at folket får styre sitt eget land?

Jeg skal ikke kjede dere akkurat i dag med alt som ikke er på stell i landet vårt, men det er MYE!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

EU er omtrent det eneste som er folkestyrt i Norge. To ganger har folket stemt over EU. Hvor mange andre ting stemte folket på mellom de to folkeavstemningene og etter?

Tja, vet ikke helt jeg. Hele TO ganger har det norske folk stemt nei til EU, men likevel har Norge blitt snikinnmeldt inn i EU via EØS-avtalen. Så folkestyre? Til og med når folket sier nei så blir svaret ja dersom det er dette politikerne vil.

 

Og, nei. Jeg stoler ikke på nasjonale politikere i nasjonale spørsmål vedr. økonomi.

Men du stoler på EU-pampene i Brussel?

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...