Gå til innhold

ATX eller m-ITX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tenkte å oppgradere min stasjonære PC og er litt usikker på om jeg skal gå for et ATX eller m-ITX build. 

Jeg har i skrivende stund ASUS 970 GTX Strix i full størrelse.

Jeg kommer til å kjøpe i5-6600k, 16gb ram, m.2 ssd, PSU og kabinett. 

Jeg har ikke behov for mye lagring, SLI, lydkort eller annet artig man kunne puttet i ekstra PCIe-spor. 

Vil det være noen store ulemper knyttet til m-ITX mtp ytelse?

Hvis ikke tar jeg gjerne i mot tips til gode kabinetter tilpasset m-ITX. Jeg har sett på en DAN CASE som ser helt vanvittig ut, men det selges ikke ennå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ITX skal ikke ha særlig mye å si på ytelse, er heller oppgraderingsmulighetene du mister.

F.eks du ikke kan legge til lydkort\usb 3.1 kort etc senere eller oppgradere til 10 gigabit ethernet.

Hvis du ikke trenger det så er det greit.

Men vet ikke om det er så lurt å gå for i5-6600k her, en i5 6500T eller i5 6500 er nok bedre tilpasset kabinett\tempratur. Ellers får du nok problem med viftestøy.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en del Node 304.

Det er trangt å bygge i synes jeg. Spessielt når 24 pins kontakten står i veien for Sata portene på HK og disk. Mye rot med strøm til diskene også.

Viftestyringen bruker Molex, så her anbefaler jeg en konverter slik du slipper å trekke en ekstra kabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få en fullverdig maskin, har mITX selv og er veldig fornøyd.

Hvilket kabinett bruker du?

Har ett noe modifisert RVZ02 fra silverstone, atx psu, Prolimatech 26 på gpu, Noctua D15s etc.

På overclockers.com er det relativt store og utfyllende tråder om denne typen kabinett og andre lignende :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...