Gå til innhold

Fascisme eller Islamisme?

Anbefalte innlegg

Jeg går mer for Fascisme. Fordi du kan forhandle med slike folk. Islamisme er det litt værre med : I.

Jeg bare studerte litt opp det politiske klimaet i Egypt. Muslimer skriker fascist, fascist mot sisi, selv om han er den eneste som hindrer Egypt ifra å bli det neste Libya og Irak som vesten of course støtter, ved andre ord å drepe religiøse fanatikere. Så joa, han teokraten Morsi var tydeligvis mye bedre for de folka :p. Uansett var fleste egypterne imot Morsi uansett, er sikkert bare noen sure grinebøtter bare på nettet som ikke likte det.

Så jeg tror ærlig talt at vi trenger en Donald Trump i styre i det hvite hus. Jeg bare sier.

Men hva foretrekker du? Eller hva tror du om det generelt sett?

Endret av Riki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fascisme og islamisme går egentlig for det samme, har jeg hørt/lest et sted. Jeg sliter litt med å følge deg i dine betraktninger rundt Libya, Irak og det politiske klimaet i Egypt, men jeg er absolutt enig om at (av de kandidater som er igjen) er Trump den som må bli president i USA. Build that wall! :(

Lenke til kommentar

Jeg går mer for Fascisme. Fordi du kan forhandle med slike folk. Islamisme er det litt værre med : I.

Jeg bare studerte litt opp det politiske klimaet i Egypt. Muslimer skriker fascist, fascist mot sisi, selv om han er den eneste som hindrer Egypt ifra å bli det neste Libya og Irak som vesten of course støtter, ved andre ord å drepe religiøse fanatikere. Så joa, han teokraten Morsi var tydeligvis mye bedre for de folka :p. Uansett var fleste egypterne imot Morsi uansett, er sikkert bare noen sure grinebøtter bare på nettet som ikke likte det.

Så jeg tror ærlig talt at vi trenger en Donald Trump i styre i det hvite hus. Jeg bare sier.

Hverken eller?

Lenke til kommentar

Jeg har tro på at vi har en unik mulighet i vestlige samfunn idag til å faktisk innføre folkestyre (demokrati).

Enten/eller tankegangen alle sitter igjen med etter Bush sin hjernevasking er uheldig. For det finnes ikke noe enten, eller.

Jeg sier bare, nei takk til fascisme, Nei takk til Islamisme.

Det betyr, nei takk til spesielt forhold til USA. Vi kan styrte USA sitt onde globale fascistiske imperie ved å ikke samarbeide med dem. USA har ingen makt uten Europa. De trenger Europa, og dessverre støtter vi USA. Og en andre ting. Vi sender hjem igjen alle de ulovlige (alle utenom de vi trenger) innvandrerne som har kommet fra midt østen og nord Afrika de siste 50 årene.

Lenke til kommentar

Argument i saken:

islamister spiser lett sine egne - på linje med flere kommunistiske retninger.

Altså: en fassist kan være ganske trygge blant andre fassister - men islamister og kommunister

er gjerne tryggest hos den verste/felles "fienden" :-)

Ser man på den historiske statstikken så dreper islamister helst andre islamister - og kommunister har flest andre kommunister sine liv på samvittigheten. Dersom en kan tilegne dem "samvittighet" eller ansvar da :-) Lite med "oppgjør" og fordeling av ansvar etter kommunistiske og islamistiske ugjerninger. Det er vel helst bare "vesten" som er forventet å ha ansvar for noe utenfor seg selv? Er det ikke slik vi tenker?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Synes mange av punktene også beskriver vår nåværende justisminister.

Ja, det kan godt stemme. Jeg har ikke fulgt med veldig mye på akkurat justisministeren, men det er også inntrykket jeg sitter igjen med.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...