wholmen Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg tenkte å oppgradere PCen min med denne pakken I den forbindelse vil jeg ha en M.2. SSD til operativsystem. Sinnsykt deilig med 500gb til system og spill! Vil jeg merke stor forskjell på Samsung 950 Pro og Samsung 850 EVO? Heller mot EVO da Pro er dobbelt så dyr! Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 vil du merke stor forskjell nei, men merker du forskjell ja, hilsen en som oppgradterte fra 850 EVO til 950 PRO. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Bare nysgjerrig, hvor merker du forskjell? eller prater du kanskje om min/max nå hvor forksjellen ikke er merkbar før man leser tall? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kan man påvise forskjell? Ja Vil man merke forskjell, uten å metodisk teste ulike oppgaver? Tvilsomt .. En standard 2,5" SSD per i dag vil fungere utmerket for de aller fleste. Hadde jeg selv kjørt 950 Pro eller flere 2,5" SSD i Raid0? Absolutt Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Tidligere har vel EVO-modellene fått mye kritikk for å senke ytelse over tid. Gjelder det fortsatt? Er det noen ulemper ved å velge m.2 fremfor 2.5"? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Båndbredden på m.2 er jo høyere enn hva sata kontrolleren klarer. Si du klarer max 1500+ på intel sata kontroller (3 ssd i raid0). M.2 klarer 2200+. M.2 sloten er jo noe av det mer spennende som har skjedd på denne fronten. Men 950 Pro hos meg ble så varm at jeg flyttet det til PCIE sporet vba adapter. 840 Evo var "kjent" for å få redusert ytelse pr tid, men firmware update gjorde susen på de jeg har i bruk iallfall. 1 Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Så du ville vært litt forsiktig med å basere deg på å ha ssd i m.2 sloten? Jeg vurderer et m-itx oppsett, men antar at kjøling kan bli et større problem der enn for atx. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Jeg har kjøleribbe på min for piece of mind men så lenge du ikje har ytelsestap og er plaget av dette er det ikke farlig. Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Bare nysgjerrig, hvor merker du forskjell? eller prater du kanskje om min/max nå hvor forksjellen ikke er merkbar før man leser tall? Windows starter fortere, og laste tid i enkelte spill. (civ 5 og Heroes of the storm) men forskjellene er minimal, men for min egen del verdt prisen på 950 vs 850. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå