Enlightened Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Hei! Har en 5 år gammel Corsair TX 750W PSU som jeg lurer på om fremdeles holder koken. Leste at jeg kan bruke et program som heter speedfan for å sjekke om den har normale outputs, og her er et bilde av det mens pcen idlet på skrivebordet: http://imgur.com/DjubyyR SKjønner ikke en dritt av tallene, så trenger hjelp til det. Vet det står at cpu'en min er 128 grader varm, men det er ikke tilfellet, må være en bug Ser det normalt ut? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Problemet med Speedfan er at PCer er forskjellige, det programmet vet ikke hvordan hver PC er bygd opp. 128 grader betyr at sensoren ikke finnes. Det klarer heller ikke å lese 12V spenningen, det sier den er 6.71V. Det må være feil, for PC hadde ikke fungert på så lav spenning. Som regel kan man lese de rette verdiene i BIOS. Men om PSU "holder mål"? Det sier slike målinger lite om. For å teste en PSU må den belastes nær maks, og det må måles med mer avanserte instrumenter. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Det er endel parametre som er vanskelige å få målt med vanlig utstyr. Mulig et oscilloskop duger? Men om det er noe alle "teknisk interesserte" har liggende i en eske er vel i beste fall usikkert Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Den holder nok fortsatt koken Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Det finnes egne psu testere, Linus bla har video på dette. Sjekke at vifte går som den skal og ingen nye ulyder så duger den sikkert litt til. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Ingen ulyder og vifta går. Som nevnt over fant jeg ut at Speedfan var bugga, så jeg lastet ned HWMONITOR, som gav ganske mye bedre resultater: http://imgur.com/reorXIB Kan en sliten psu gi dårligere ingame performance, eller er det helt umulig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Nei. Dårlig PSU gir crash. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Nei. Dårlig PSU gir crash. OK! Takker alle for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå