Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Microsoft E3 2016

Tommx

Anbefalte innlegg

Jeg synes de hadde en ålreit konferanse. Kan ta det positive først:

+ Forza Horizon 3. Et av mine favorittspill på E3 i år. Jeg er en stor fan av Horizon-serien, og det virker som om de drar den enda lenger i riktig retning med 3'ern. Dobbelt så stort område og mer varierte omgivelser høres herlig ut.
+ Recore. Likte det lille jeg fikk se, selv om det ser litt janky ut presentasjonsmessig
+ Xbox One S og Project Scorpio annonsert i samme presentasjon. De kunne lett ha ventet med å annonsere Scorpio. Nå har folk et valg om de vil kjøpe S i august eller vente til Scorpio kommer i 2017. 
+ Fokus på spill som kommer ut i nær fremtid. Recore og FH3 i september, Gears 4 i oktober og DR4 en eller annen gang i høst. Halo Wars og Scalebound tidlig neste år. Attpåtil virker det som en solid lineup.

-Ingen overraskelser. Alt ble lekket på forhånd.
-Ingen store spilloverraskelser selv når jeg ser bort i fra lekkasjene. Jeg forventet at FH3 og State of Decay 2 ville bli annonsert før eller senere, og Dead Rising 4 var heller ingen bombe. I fjor hadde de spennende annonseringer i form av Recore og Sea of Thieves
-Ingen nye IP-er annonsert
-For mye fokus på multiplayer. Spesielt i Sea of Thieves. Ordbruken i State of Decay 2 traileren gjorde meg også bekymret, men heldigvis har det spillet støtte for enspiller.
-Minecraft-delen var boooring. De annonserte Phantom Dust remastered på live streamen til youtube i går. Hvorfor ikke kutte ut en liten bit av MC-delen og gi den til Phantom Dust? 
-Jeg savnet å se Crackdown 3 der. :(

Alt i alt en ålreit konferanse. Jeg er enig med de som sier at det var en noe kjedelig presentasjon, og nå er jeg spent på om det er dette vi kan forvente oss fra Microsoft fremover eller om de sparer på noe av kruttet til de skal begynne å promotere Scorpio neste år.

Pressekonferansen får 7/10 av meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er merkelig at MS velger å presentere scorpio på et så tidlig tidspunkt. De kommer nok til å merke det på salgstallene fremover. Det hadde holdt å komme med slim versjonen.

Angående cross buy mellom pc og xbox one så er vel ikke helt detaljene helt spikret ennå, men viss dette gjelder bare mellom windows 10 store og xbox one så er dette dødt fra starten av. Er steam med på moro så er det verdt mer.

Men for PC spillere og ps4 eier eller de som eier både pc og ps4 så er ikke dette verdt så mye nå. Hadde dette vært fra starten av så kunne det kanskje gjort at noen valgte xbox one i stedet for ps4, men akkurat på dette tidspunkte i denne generasjonen så tror jeg det blir liten effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...