Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Microsoft E3 2016

Tommx

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg endelig E3! 

Tenkte å få opp et tråd der vi kunne diskutert og delt predictions for Microsofts konferanse som starter 

Mandag 13 juni 18:30

Jeg ser for meg at Gears 4 blir hoved fokus 

Xbox "slim" One (4k)

Lanseringsdato på Crackdown

Resident Evil 7 blir annonsert av MS men kommer på ps4 også.

Xbox 1 spill blir også mulig å spille på Xbox One (savner rallisport)

Hva tror dere?

Endret av Tommx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig lite jeg ser frem til nå om dagen som ikke allerede er bekreftet, og selv da har jeg en viss skepsis. Men er selvsagt en del spill jeg gjerne vil få bekreftet snarest. Tviler på at det skjer, men pytt. For å ta noen av de jeg håper mest på:

- DC Universe Online 2. Det er fortsatt liv i det første, og det kom nylig til XBone. På tide med en oppfølger snart?

- Sunset Overdrive 2. No brainer, denne her. Hatet de tower defense greiene i det første, men ellers var det så godt som perfekt. Gud, så jeg elsker Sunset Overdrive...  :love:  :love:  :love:

- Silent Hill reboot. Serien har vært rævkjørt siden nr fire, så det er absolutt på tide å skrote alt og starte på nytt. Bare behol dalt som gjorde serien bra (tåken, sakte gameplay, SKREKKEN!) og kast ut det dårlige (action, action, action...)

- Banjo Kazooie 3. Er så absolutt på tide med et tredje spill. (Nutz & Bolts teller ikke, da det er en spin-off.) Yooka Layle er allerede en stor suksess, og Sony har hintet sterkt om Crash Bandicoot til PS4. På tide MS leter frem Banjo Kazooie. Folk vil ha dette, MS!

- Perfect Dark 3. Er ikke lenge siden jeg spilte Perfect Dark (i Rare Replay), og vil mer enn gjerne ha mer. Det vil dere også. De som sier noe annet lyver, eller har ikke spilt Perfect Dark. :p

- SSX4. Faen meg på tide. :)

Men hva jeg faktisk forventer av E3 er en annen sak. Blir vel bare det samme tullet med sport- og dansespill, de samme traverne om og om igjen (Forza, Gears of War, Halo osv), og kanskje et og annet nytt spill jeg gir blaffen i.For all del, det er mange spill jeg ser frem til på XBone. Men gir blaffen i dem på E3 siden jeg allerede vet om dem, og er lite interessert i hypete spill som Gears of War. Er ikke min type spill. :)

Lenke til kommentar

Hmm...

- En dato for Sea of Thieves.

- Forza Horizon 3(om ikke de kjører på med en ny spin-off serie)

- Teaser for Halo 6

- En Xbox One modell med Gears of War motiv samt enda en trailer

- Mulig dato for 'Below' med trailer samt en god del flere indie spill

- Mer om hvordan Windows 10 og Xbox One skal samarbeide

- Scalebound får også en spikret dato og trailer

- Crackdown 3 får en dato og trailer

- Overraskelse fra et eller annet studio, mulig 2. parti eller in-house studio

Ganske kjedelig liste, men må prøve å holde meg litt på bakkenivå :)

Edit: Og ja, de annonserer Xbox One 1.5 som har 25-30% mer kraft sammenlignet med den nåværende versjonen og et mulig bytte program men det er kun forbeholdt USA og deler av Europa. 

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

- Banjo Kazooie 3. Er så absolutt på tide med et tredje spill. (Nutz & Bolts teller ikke, da det er en spin-off.) Yooka Layle er allerede en stor suksess, og Sony har hintet sterkt om Crash Bandicoot til PS4. På tide MS leter frem Banjo Kazooie. Folk vil ha dette, MS!

- Perfect Dark 3. Er ikke lenge siden jeg spilte Perfect Dark (i Rare Replay), og vil mer enn gjerne ha mer. Det vil dere også. De som sier noe annet lyver, eller har ikke spilt Perfect Dark. :p

For min del er det ikke mye med Xbone som frister, men er det én ting som kan få meg til å kjøpe Xbone så er det at Rare kommer sterkt tilbake med sine klassikere fra N64 - Perfect Dark, Banjo Kazooie, og min favoritt, Conker's Bad Fur Day.

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar

Tja, vi får se. Rare eksissterer i hovedsak bare i navnet nå, da de aller fleste kjernefolkene for lengst har forlatt selskapet. Til gjengjeld har de startet sitt eget selskap, og det første spillet deres heter så my som Yooka-Layle. Du har kanskje hørt om det? ;) Så noe ekte Banjo 3 får vi aldri, men Yookia-Layle er så godt som "ekte Rare". :)

Lenke til kommentar

Tja, vi får se. Rare eksissterer i hovedsak bare i navnet nå, da de aller fleste kjernefolkene for lengst har forlatt selskapet. Til gjengjeld har de startet sitt eget selskap, og det første spillet deres heter så my som Yooka-Layle. Du har kanskje hørt om det? ;) Så noe ekte Banjo 3 får vi aldri, men Yookia-Layle er så godt som "ekte Rare". :)

Tja. Nå er det vel strengt tatt bare en liten del av "kjernefolkene" som har startet Playtonic da. Rare var og er fortsatt et stort spillstudio. Playtonic er foreløpig et lite team, men jeg har lest at de ønsker å utvide til to teams etter hvert.

Visste du forresten at Rare fortsatt har like mange av de originale Banjo-Kazooie utviklerne som Playtonic har? 

Personlig har jeg gitt opp håpet om å få et nytt Banjo-Kazooie fra Rare. Av Rare's gamle IP-er tror jeg det er tryggere for MS/Rare å gjenopplive Battletoads eller Perfect Dark akkurat nå. Før Yooka-Laylee skjedde ville jeg ha sagt Banjo-Kazooie, men etter Playtonic kom på banen vil det virke mistenkelig og hermende om MS nå annonserer et nytt B-K.  Så har man også sytingen fra alle trollene eller de som ikke vet bedre som hyller Playtonic som "ekte Rare" og sier at alle de "gode folkene" har forlatt Rare....

De som jobber hos Rare nå ser ut til å være mer interesserte i å lage nye ting enn oppfølgere til de gamle klassikerne, anyways. I beste fall blir det et samarbeidsprosjekt med et eksternt studio. 

Gleder meg forresten utrolig mye til Yooka-Laylee kommer. Det er det spillet jeg ser mest frem til i år.  Jeg er veldig spent på fremtiden til Playtonic.  :) 

Jeg er også spent på Sea of Thieves fra Rare. Det ser stilig ut, men jeg er nysgjerrig på hvor enspiller-vennlig det er. Håper de viser det frem og snakker mye om det på E3 i år.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg gitt opp håpet om å få et nytt Banjo-Kazooie fra Rare.

Nettopp derfor jeg gleder meg til Yooka-Layle. Banjo 3 får vi nok aldri, men YL kan faktisk bli enda bedre. I stedet for å tviholde på alt det som ikke funket i BK, kan de jo bare starte på nytt, skrote det som ikke funket helt og forbedre det som var bra. :) Men samtidig er jeg ikke så nøye på hvem som faktisk lager spillene, bare de er tro mot resten av serien. Av og til skader det ikke å la nye folk få prøve seg med nye ideer. Er det bare de samme som jobber med serien kan de jo gå lei. :)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg gitt opp håpet om å få et nytt Banjo-Kazooie fra Rare.

Nettopp derfor jeg gleder meg til Yooka-Layle. Banjo 3 får vi nok aldri, men YL kan faktisk bli enda bedre. I stedet for å tviholde på alt det som ikke funket i BK, kan de jo bare starte på nytt, skrote det som ikke funket helt og forbedre det som var bra. :)Men samtidig er jeg ikke så nøye på hvem som faktisk lager spillene, bare de er tro mot resten av serien. Av og til skader det ikke å la nye folk få prøve seg med nye ideer. Er det bare de samme som jobber med serien kan de jo gå lei. :)

Helt enig. Det er jo bare å se på hva som skjedde med Killer Instinct 2013. Bare et fåtall av utviklerne bak de originale spillene har vært involvert i prosjektet, og det gikk jo kjempebra. Siden 2013 har spillet fått to store utvidelser og blir nå sett på som et genuint bra slåssespill.

Utviklerne i Playtonic virker som en bra gjeng, både Rare-veteranene og de nye folkene, så jeg har troen på at Y-L blir et knallspill. :)

Apropos Killer Instinct og Battletoads, så synes jeg at Rash sin gjesterolle i KI har vært glimrende. Det hadde ikke gjort meg noe om Iron Galaxy fikk ansvaret for en eventuell Battletoads reboot. 

Lenke til kommentar

Tipper noe sånt:

Gameplay/nye trailere
-Gears of War 4
-Sea of Thieves
-Halo Wars 2
-Crackdown 3
-Recore

Indie del: Cuphead, Inside, Below, sizzle reel med mange spill

-EA: Battlefield, Titanfall, sportsspill
-Ubisoft: Ghost Recon, For Honor
-Capcom: Dead Rising 4 (går rykter om det nå)
-Bethesda: Dishonored 2,

Spillannonseringer:
-Forza Horizon 3
-Battletoads (tror jeg sa det i fjor også. det må skje før eller senere. :p)
-Ny IP 
-Phantom Dust annonsert på nytt med ny utvikler
-Nytt Halo prosjekt. Kommer i 2017. Er ikke Halo 6.

Øvrige annonseringer:
-Xbox One slim
-Summer of Arcade vender tilbake
-Den neste store OS-oppdateringen med bakgrunnsmusikk, mer integrasjon med W10, osv
-Ny dose med bakoverkompatible spill
-Flere spill til W10. Kanskje Sunset Overdrive? Kanskje Crackdown? 
-Flere gjestekarakterer i Killer Instinct: General RAAM er semi-confirmed. Jeg tror vi også kommer til å få se en kvinnelig gjestekarakter. Kanskje The Dark Queen fra Battletoads eller Joanna Dark fra Perfect Dark? En annen mulighet kan være en gjestekarakter fra Phantom Dust.

Andre ting:
-Ingen offisiell Scorpio annonsering, men vage hint om at den er på vei. "VR is coming to Xbox in 2017" eller noe sånt. Kanskje en kort presentasjon av økosystemet til Xbox der de nevner "future devices"?

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Kommer også til å bli en del CGI-trailere som får folk til å klikke og hyper til den store gullmedaljen, til tross for at det ikke vises noe som helst gameplay. :p Litt mer seriøst er jeg enig i at Dead Rising 4 burde vises frem snart. Har vært rykter om det lenge, og en ny film er på trappene. Burde være en smal sak å vise frem et nytt spill nå, og dermed skape litt mer hype til den neste filmen.

Tekken 7 vil nok også vises frem, og godt mulig med VR-biten den skal ha. Flere VR-spill vil nok bli vist frem, men de vil sannsynligvis ikke bli det helt store. Men fordi det er VR vil det se tøft ut i CGI-traileren, og dermed hyper folk det. Eneste jeg håper på her er et "ekte" spill i VR. Trenger ikke være store sakene, men det må være et spill det er verdt å investere tid i. Kunne tenkt meg en dungeon crawler i stil med Lands of Lore, Eye of the beholder, Might & Magic, og så videre. Bare et som faktisk er bra, og som fint kan spilles uten VR. Mange av disse var turbaserte uansett, så kontrollene, se seg rundt osv burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Off slike fittete CGI trailere har ingenting å gjøre på slike store events altså. Synd vi aldri helt kommer forbi det stadiet der.

Ellers er jeg så jævlig klar for E3 kjøret i år, har fri alle dagene med konferanser så her er det bare å kjøre på!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tror de vil annonsere mulighet for å streame spill fra W10 (antageligvis bare spill kjøpt i windows store) til xbox one og xbox TV/stick/whatever.

Vi har allerede streaming den andre veien. Og flere spill fremover vil lanseres på PC og konsoll (xbox exclusive, ikke konsoll exclusive).

Det virker ganske logisk ut i fra det MS har sagt og gjort i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...