RogeRRRRRR Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Lurer på om det blir upraktisk å bære rundt på, samt bruke 15" macen jeg har nå på forelesninger osv. når jeg begynner på høyskole/NHH og om jeg bør bytte til 13"? Noen som har erfaring? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Jeg hadde 15" da jeg gikk på fagskole, den var såpass upraktisk pga størrelsen at jeg ofte lot den bli hjemme. Senere skaffet jeg en 13" og for meg var det helt perfekt størrelse. Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 14" Er min favoritt til Jobb/Skulebruk. Lenke til kommentar
invilon Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Det er nok forskjellig fra person til person, og jeg ville prøvd hvordan det var å bruke den før jeg eventuelt kjøpte ny. Med det sagt har jeg selv en 13" som jeg er veldig fornøyd med til skolebruk. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Lurer på om det blir upraktisk å bære rundt på, samt bruke 15" macen jeg har nå på forelesninger osv. når jeg begynner på høyskole/NHH og om jeg bør bytte til 13"? Noen som har erfaring?Bruker selv 15" mac og ville absolutt ikke valgt 13" om jeg måtte velge på nytt. Går for øvrig også på NHH, ikke at jeg tror det er så stor forskjell på hva som er praktisk på forskjellige skoler. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Bruker selv en 13,3" ultrabook, og kommer ikke til å gå tilbake til 15 noen gang. Er rett og slett så deilig at den er liten og lett, og med dagens skjermer med høy oppløsning så funker den mindre fysiske størrelsen særdeles bra imo. Lenke til kommentar
RogeRRRRRR Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Dersom jeg eventuelt kjøper ny, vurderer jeg å gå for 128GB versjonen ettersom jeg stort sett lagrer alt på icloud. Vil det bli for lite med tanke på eventuelle programmer jeg må laste ned osv? Har brukt ca. 60GB på VGS pcen min over 3 år. Jeg vurderer også å bruke apple sin "office-løsning" (pages, keynote, numbers) da dette tar mindre plass og er mer brukervenlig på en mac - noen som bruker dette, eller er det slik at det blir tungvint mtp. innleveringer osv, evt. andre ulemper? Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Så du tenker å fortsette med Mac? Da vil jeg bare skyte inn at jeg ville ventet om du vurderer f. Eks. Air, da skjermene der begynner å falle en del bak og bør oppdateres til høsten. Om 128vgb er nok spørs selvsagt på ditt bruksmønster.. Sett opp en oversikt over program du vil bruke og sjekk hvor stor plass det vil ta.. Ville sørget for å ha en del plass til overs etter dette! 128 gb er ikke mye, men kan være nok for deg.. Min erfaring er at de fleste med Mac har brukt Microsoft sin office pakke her på universitetet, men den har vi fått gratis, så verdt å sjekke med ditt kommende studiested. Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 13" er ideelt for folk flest på farten, på noen er vekten og så lav at den ikke føles særlig i sekk eller bag. Tynn fin lett laptop og ekstern grafikkbooster hjemme tror jeg kan passe mange om prisene kommer seg neste runde. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Min laptop er 15", og jeg irriterer meg over at den er for liten... men jeg er vant med 27" skjerm og 2560x1440-oppløsning fra min stasjonære. Lenke til kommentar
skjamsjung Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 jeg har selv en asus ux32ln 13" med gt840m og i7. Den er smal nok til skolebruk i trange auditoriumer og gir meg nok power til å dra spill som rocketleague og csgo på high. Anbefaler deg å gå for en pc med matt skjerm og godt tastatur. Du kommer til å bruke dette mye. Dersom du kun skal bruke den på skolen kan du spare mye ved å gå for en svakere prosessor og kutte ut gpu. en pc med ssd på 120-240gb og i3 CPU burde holde, og dette burde du kunne finne på din lokale elkjøp/expert til en ok pris. Prisene synker vesentlig dersom du går over til 15" og du får en god del mer for pengene/ytelse her. Kjøp en større skjerm du kan koble til når du studerer hjemme. da får du gleden av twin skjerm. GULL når du jobber med innleveringer og pusher tall inn i solver. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Lurer på om det blir upraktisk å bære rundt på, samt bruke 15" macen jeg har nå på forelesninger osv. når jeg begynner på høyskole/NHH og om jeg bør bytte til 13"? Noen som har erfaring? Da er det vel enda bedre å kjøpe en netbook som du bruker på skolen og 15" mac hjemme. Ideelt sett kan de synkroniseres mot hverandre. Som student har du sikkert ikke råd til Ultrabook. Noen av de er fantastisk lette, meget tynne og enkle å ta med seg, tross 15" skjerm. Endret 17. mai 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 (endret) Jeg må bare igjen etter alle disse kommentarene si at det går helt fint med en 15". Ikke kjøp ny bare pga størrelsen. Det er INGEN problem med 15". Tyngde har mer eller mindre ingenting å si med alt av bøker som skal frem og tilbake da forskjellene på 15" og 13" blir veldig små. Plassen den tar på pulten er også NULL problem. Endret 17. mai 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Størrelse på pc for studentbruk (høyskole): Den bør være høy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå