Gå til innhold

Verdens største cruiseskip la ut på jomfrutur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@FrihetensRegn. Har du opplysninger som kan dokumentere, eller i det minste, konkretisere, hva du mener med at Harmony of the Seas har "middelmådig sikkerhet", så vil jeg foreslå at du følger opp posten din med dem.

Du kan også forklare hvorfor tror du et eventuelt dobbeltskrog skulle gjøre et slikt skip signifikant mer sikkert.

Du vet selvsagt at Harmony er bygget etter kravene til Safe Return to Port?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Et skip med 6000 mennesker ombord og middelmådig sikkerhet (har ikke dobbehull en gang)

Kanskje den har "dobbehull" _to_ eller _tre_ ganger?

Det verste er at dette skipet ikke ligner en båt engang.

 

Kva liknar det på, om ikkje ein båt?

 

Why_Freedom_of_the_Seas.jpg

Lenke til kommentar

@FrihetensRegn. Har du opplysninger som kan dokumentere, eller i det minste, konkretisere, hva du mener med at Harmony of the Seas har "middelmådig sikkerhet", så vil jeg foreslå at du følger opp posten din med dem.

Du kan også forklare hvorfor tror du et eventuelt dobbeltskrog skulle gjøre et slikt skip signifikant mer sikkert.

Du vet selvsagt at Harmony er bygget etter kravene til Safe Return to Port?

 

Jeg snakker om slike skip generelt og det jeg har hørt kapteiner og andre erfarne innen industrien har sagt, spesielt etter ulykken i Italia.

Lenke til kommentar

 

 

Et skip med 6000 mennesker ombord og middelmådig sikkerhet (har ikke dobbehull en gang)

Kanskje den har "dobbehull" _to_ eller _tre_ ganger?

Det verste er at dette skipet ikke ligner en båt engang.

 

Kva liknar det på, om ikkje ein båt?

 

En boligblokk på en lekter?

Lenke til kommentar

 

Et skip med 6000 mennesker ombord og middelmådig sikkerhet (har ikke dobbehull en gang)

Skipet har dobbelbunn. Tilfredsstiller sikkerhetskrav.

Kan jeg spørre hvilken bakgrunn har du til å overprøve DNV?

 

Den har dobbelbunn, ikke dobbelhull. I motsetning til konteinerskip og petroleumskip så dekker det en begrenset del av skipet. Dermed kan ulykker som Costa Concordia skje igjen, der det blir større skader enn nødvendig. Og DNV er ikke en revolusjon innen sikkerhet. Mange av kapteinene er fortsatt for dårlig trent og for lite erfarne (igjen, Concordia er et eksempel) og kravene til sikkerhet er ikke særlig strenge. DNV er som en flåsete CE godkjenning.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Jeg og fruen (34 og 31 år) var en tur med Allure i fjor, for et fantastisk stykke ingeniør- og designkunst! Har vært på 4 andre turer med RCCL (Voyager og Freedom klassen), og selv med 50% mer folk ombord (ca), så føltes det ut som at det var mindre!

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

DNV er ikke mye å skryte av. Den har ansvar over for mange områder og er mye mer sentrert mot offshore enn skipsindustrien. DNV er søppel.

 

Jeg repeterer spørsmålet mitt, har du mye personlig kjennskap til DNV? Hvem er bedre mener du, lloyds? 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Ingen av dem. Det blir som å bruke kondom for å få tilbake jomfruheten din.

 

Men fortsatt ikke noe svar nei, sannsynligvis har du ingen inngående kunnskaper med noen av dem. Du får mene hva du vill, men du blir ikke tatt særlig seriøst av meg iallefall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...