Gå til innhold

ut Ånafjorden..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er'e din farkost i grønt og sort?

Fortsatt en bit å kjøre før du kommer i bånn av bildet - hvis du holder fartsgrensa vel og merke. Hvilket er en fordel på svingete vei.

Husker jeg for mange år i min siden i min grønne ungsom spurte politimannen Boris Hansen som gjerne dro runndt og holdt foredrag om hvordan de med politiets daværende noe saktegående BMWer greide å få tatt de mye raskere Honda supersport? Da svarte Boris: "Vi tar dem på kjøringa for ofte i svingene hender det de legger seg så mye over at fothvileren tar i asfalten og da går det galt. Bør kanskje nevne at på daværende tidspunkt ble motorsykkelgruppa til Oslopolitiet ansett som blant verdens beste. De nølte ikke med å følge etter unggutta ned ei trapp om nødvendig. Det kunne jo ikke bilene hvilket redda en kamerat av meg på tidlig -60 tall med en uregistret Honda Benley som gjorde 130 hvilket var en sensasjon da og resulterte i at den semere fikk 18 års grense selv om det var bare 125 kubikk.

Fargerik serie du har her - og du fant minnesmerkene også ser jeg.

 

Roar

Lenke til kommentar

Takk for respons på bildene, som er famlende og fomlende tatt med mobilen (har nevnt det med fremskreden langsynthet tidligere), og takk for lang og god kommentar, Roar.

På dagens motorsykler gir fothvilerne etter; de er leddet i knekken, så vil man høre lyden av skraping, behøver man antakelig bare sette seg på en knaus i nærheten av vei som i dette området. De lokale helter kan veien med bind for øyne, noe som viser seg tydelig idet de med sikkerhet passerer oss turister, som synes det alt går kraftig unna..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...