Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CTRL+ENTER i IE 6.0: Hvordan få ".com"?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått over fra Win98 og IE 5 til XP og IE 6.

Lurer på hvordan man kan få "www. .com" isteden for "www. .no" i adressefeltet , med hurtigtasten CTRL+ENTER i Internet Explorer?

Dette er utrolig irriterende! Er dette pga at jeg har norsk Windows-versjon, eller er det Internet Explorer alene som styrer dette? Noen som vet hvordan man kan fikse dette? .com er litt mer vanlig domene enn .no - selv om Norge er verdens navle...

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette dette i registry! :-)

Start regedit (start->run->regedit), og gå til følgende "mappe":

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\UrlTemplate

Der vil du finne noe sånt som dette:

1=Data: www.%s.no

2=Data: www.%s.org

3=Data: www.%s.net

4=Data: www.%s.com

Ved å endre på disse, vil du endre hva det prøver først, så and, tredj, osv

Lenke til kommentar

Provde dette. Gikk inn og endret det. Men det funker dessverre ikke. Selv om jeg nå har "com" under alle i listen isteden for no, org, net osv, funker det ikke i IE.

Hmm. Gidder jeg bruke 5.50 på et brev til Microsoft? Eller 294 450 kr på supporttelefonen? Neppe.

Fred

Lenke til kommentar

Ja, nei - det blei vel feil?

Den derre ...\Main\UrlTemplate setter vel bare kva for domener ie skal søka igjennom, når MSN-autosearch er kopla ut...

Men i og med at engelsk ie6 set på http://www. framfor og .com/ bak det som står i adressefeltet ved Ctrl+Enter, så kunne jo løysinga ligga i å fjerna Internett Explorer, for så å installera programmet igjen frå microsoft.com/download?

..for den norske ie6 har same funksjon, bare at den set .no/ bak

Lenke til kommentar

Ja, de der Microsoft-problemene plaget også meg før i tiden, og så vidt jeg så det, hadde IE én positiv ting, nemlig ctrl-enter=.com. Det forsvant jo når jeg gikk over til den norske, men etter jeg gikk over til Opera, har mine sorger forsvunnet.

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...