jh_ Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har en haug med viktige programmer/exe filer på dataen som er ganske viktige, men så begynte jeg å få problemer med svchost.exe, samtidig som norton prøvde å slette noe virus.. Norton fikk ikke slettet viruset, så jeg lagde en ny partisjon og installerte OS på det, bare for å få fjernet viruset.. Så var det svchost.exe.. jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre med det annet enn å slette det, greit nok.. fikk sletta det, men den poppa fortsatt opp (f.eks. når jeg prøvde å gå inn på kontrollpanel etc..), så gikk jeg inn på den andre partisjonen igjen for å sjekke hvordan ting fungerte derifra, alt fungerte greit.. untatt at alle exe filene var ødelagte.. jeg kommer ikke inn på noen av de, og har nettop scannet hele dataen på nytt med norton (nylig oppdatert) men den finner ingenting.. Er det mulig å få fikset disse exe filene? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Foreslår du kjører en Repair-installasjon på partisjonen. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 sofTest: Mener du å ta en repair installasjon av operativsystemet som ligger på den partisjonen..eller? Isåfall, hvordan vil det hjelpe for å reparere alle de ødelagte exe filene som ligger på de forskjellige partisjonene? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Når du kjører en Repair-installasjon på den ødelagte OS-partisjonen , så erstattes OS-filene på disken med friske filer fra CD. Samtidig beholder du dataene og konfigurasjonen din. Edit: Hvis du også mener .exe-filer som ikke tilhører OS'et, så kan problemet være at de bruker bruker bibliotekfiler i OS'et som er korrupt. Endret 23. november 2003 av sofTest Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 hei, de filene som du snakker om, er det Windows filer eller er det filer som du har lasta ned selv. sånn install filer av progs osv? hvis det er windows filer så er det bare å ta en reprasjon av Windows installasjonen din. hvis det er filer som du har lasta ned selv dvs. install filer til program så går det vel ikke an å reparere dem tror jeg. må nok slette dem å laste de ned på nytt. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 sofTest: ah, jeg skjønner! Takk for hjelpen, skal prøve det i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå