Gå til innhold

Er prosessoren min fortsatt brukbar?

Anbefalte innlegg

Jeg har per i dag en Intel Core i7 4820k-prosessor. Bruker PCen til gaming, grafisk design og musikkproduksjon. Jeg lurer på om prosessoren fortsatt vil kunne henge med mer i tiden framover? Eller begynner det å bli på tide med en ny?

Resten av oppsettet mitt er:

Asus P9X79 hovedkort

16 GB Kingston FuryX 1600MHz DDR3 RAM

2 stk. Radeon R9 280X (skal byttes ut snart)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå er den akkurat helt grei.

Litt avhengig av hvor fort DX12 kan utnytte flere kjerner og spill som tar det i bruk kan man fort se at ting endrer seg.

Jeg vil anta at det vil etter hvert bli mer lønnsomt å ha flere kjerner enn det vi har per dags dato.

Lenke til kommentar

Jeg har per i dag en Intel Core i7 4820k-prosessor. Bruker PCen til gaming, grafisk design og musikkproduksjon. Jeg lurer på om prosessoren fortsatt vil kunne henge med mer i tiden framover? Eller begynner det å bli på tide med en ny?

Resten av oppsettet mitt er:

Asus P9X79 hovedkort

16 GB Kingston FuryX 1600MHz DDR3 RAM

2 stk. Radeon R9 280X (skal byttes ut snart)

Eneste grunnen til at du eventuelt skulle oppgradert, er om du har noe feil i systemet ditt. Dersom systemet fungerer slik det skal, trenger du ikke i det hele tatt å bytte når det gjelder gaming. Prossessoren er evig god nok til den bruken, du har nok ram også.

Det eneste du trenger å tenke på å bytte er skjermkortet, når du føler at du ikke får nok godis i spillene dine.

Per dags dato sitter jeg på en i7 2600K@4,4GHz, og jeg har fremdeles masse ubrukte hestekrefter, og din prossessor er bedre enn min. Du kan også alltid overklokke cpuen slik at det yter enda mer, om du ikke skulle være fornøyd med stokk hastigheten. Neida, du trenger ikke bytte ut cpuen din på lang tid fremover ;)

Til redigering kan flere enn 4 kjerner være bedre, men ikke nødvendig om du er fornøyd med det slik det er idag. Til gaming har du hvertfall per nå ingen grunn til å bytte-

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Det er en "sannhet" med modifikasjoner. Det egentlige svaret er mer komplisert.

60/144 hz skjerm spiller stor rolle, og antall skjermkort. Brukere her inne har klart å makse ut 5960x som var godt overklokket i the division. Dette var dog med 3x titanX

Lenke til kommentar

Det er en "sannhet" med modifikasjoner. Det egentlige svaret er mer komplisert.

60/144 hz skjerm spiller stor rolle, og antall skjermkort. Brukere her inne har klart å makse ut 5960x som var godt overklokket i the division. Dette var dog med 3x titanX

Ikke bare Nizzen som klarte det, men også JayzTwoCents på Youtube. Hvis vi skal generalisere litt, så kan vi si at 4-kjerne holder til singel kort, 6-kjerne til 2-way SLI og 8-kjerne til 3 og 4-way SLI. Så en i7 2600K eller 6700K holder til ett 1080 kort, men ikke 3 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...