zeebra Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Du sier at de ligger langt nede på listen sammen med Russland, hva i huleste er det du prater om? Hvilken liste bruker du? I følge democracy index ligger USA på listen som et full demokrati, med en rating på 8.05. Derimot har russland 3.31 og er et fullt autoritært regime. Så jeg er spent på å se hvor du henter faktaen din fra. Slik du definerer demokrati er det jo en veldig streng definisjon, så vi opererer med litt forskjellig definisjon. Er litt som å si at en person ikke er religiøs hvis han ikke følger bibelen 100%. De fleste vil være enige om at man kan være religiøs og samtidig ikke følge definisjonen helt. Det er ihvertfall slik vi bruker ordet demokrati til dagligdags, og slik alle forstår definisjonen. Du må gjerne lage din egen strenge definisjon av demokrati, men da må du forstå at ikke alle vil gå ut ifra den samme definisjonen. "Ps. Jeg driter i om du har blitt fortalt noe annet av Amerikanske tv programmer, Amerikanske politikere, det globale USA dominerte media og Norske politikere" Hvis du "driter" i mitt utgangspunkt og sysnpunkt som du beskriver foreslår jeg at du finner et litt mindre demorkatisk sted å diskutere enn diskusjon.no. Ærlig talt. Du trenger ikke mye kunnskap for å dømme hvor folkestyrte nasjoner er. Så jeg bruker ikke noen propagandalister fra USA sine propagandabyrå. USA er et korrupt land hvor valg kjøpes og hvor lurendreiere dominerer valgkampen. For å vinne et valg i USA må man være psykopat, narsissist og har alvorlige personlighetsforstyrrelser. Et valg i USA handler om løgn, manipulasjon, penger, propaganda(media) osv. Et valg i USA blir ikke avgjort av politikk, det blir avgjort av hvem media velger å fremstille. F.eks definitivt ikke personer som Ron Paul som blir boikottet av media. De som vinner medias gunst, har mest penger og i tillegg er best til å lyge til og manipulere sine velgere, de vinner "valget". "Valget" er i utgangspunkt ikke et valg (election) det er et valg (selection) blant 2 dårlige alternativer, pest og kolera, hvor ingen andre valg presenteres. Å kunne velge et parti blant 2 eller blant 5 er ikke hva demokrati handler om. Demokrati handler om folkemakt og hvor mye makt folket har og i hvilken grad folket styrer et land. Det er rimelig tilbakestående og påstå noe annet om man faktisk vet definisjonen av ordet demokrati. Det er selvfølgelig mer komplisert enn dette, men det som iallefall er åpenbart for alle som ikke går rundt i en hjernevasket drømmeverden er at USA IKKE er folkestyrt. Det handler ikke bare om USA heller. De fleste selverklærte demokrati er faktisk ikke i nærheten av å være folkestyrte og er derfor heller ikke i nærheten av å være demokrati. Jeg rangerer USA blant "vestlige" land og inkluderer Russland blant disse, fordi Russland er en interessant sammenlikning. Poenget med å rangere Russland, Storbrittania, Frankrike og USA langt nede på demokratilisten bak de fleste andre Europeiske land og langt bak de skandinaviske landene er fordi alle disse landene kun er demokrati i sin egen påstand og opprører seg mer som, ser mer ut som og fungerer mer som autoritære regimer. I beste fall kan man beskrive alle disse fire landene som "demokrati" med enorme feil og hull, eller feilaktige demokrati som har flest årsaker og grunner som gjør at de ikke er demokratiske. F.eks kan Russland sin 7% grense for partier nevnes, som til sammenlikning er 4% i Norge. Å ha en grense over det stemmetallet som kreves for en representant (i Norge er det rundt 16.000 stemmer eller rundt 0.7% eller noe slik) er antidemokratis i seg selv, men å ha en grense på 7% er spesielt antidemokratisk. Russland har i ettertid senket denne til 5% noe som fremdeles er mye. For Storbrittania trenger du kun å sammenlikne valgresultat og stemmer i valget med antall representanter for å se at noe er forferdelig galt med det systemet, og selv den minste demokratiske funksjon, som et valg er, er antidemokratisk. For å nevne et konkret eksempel klager alltid Nigel Farage på demokrati i EU. Ironisk nok har Nigel Farage sitt parti representanter i EU parlamenten. I UK hadde de ikke det etter valget i 2010 selv med over en million stemmer. I 2016 fikk UKIP 3.8% av stemmene men kun en eneste representant, som utgjør 0.2% av representantene. Endelig har Nigel Farage faktisk fått en representant i UK sitt parlament. Selv om de burde hatt rundt 20 representanter med 3.8% av stemmene. Ser man oppover listen på UK sine valg er det enda verre. I Frankrike har presidenten ALTFOR mye makt. I USA er hele systemet korrupt, kjøpt, betalt og styrt av løgnere og dynasti (det blir nok minst 36 år med Bush/Clinton gjengen). At et land styres av noen få familier over generasjoner er et klart signal på at systemet overhode ikke er demokratisk. I USA finnes det mange signaler. Landet styres faktisk ikke på vegne av folket i det hele tatt. Folkets interesser blir ikke tatt i betraktning. USA styres av bedrifter. USA er rett og slett et fascistisk land med et autoritært styresett som manipulerer folket til å tro at de har demokrati. Det eneste landet som faktisk er folkestyrt som jeg kjenner til er Sveits. Selv land langt oppe på skalaen som Norge, Danmark, Sverige og Tyskland er langtfra å være demokrati og langt unna nivået til Sveits, som jeg iallefall anser som verdens eneste demokrati aka folkestyre. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Men vil si at hun har mer ben i nesen enn han cucken Bernie Sanders. Hva legger du i det? Hvem har mest ben i nesen av en som i alle år har stemt etter sin samvittighet - selv da det han stemte for var upopulært (men som nå er blitt mainstream), eller hun som har vinglet og stemt etter det som er mest bekvemt og populært der og da? Endret 17. mai 2016 av hekomo 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt. Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen. Hun er nok en narsissist, men det er ikke det samme som å være sinnsyk. Har ikke sansen for Hillary, men mener hun er bedre egnet enn Donald Trump (aka John Miller aka John Barron). Trump er den av de to kanditatene som minner mest om Hitler (hatefull retorikk, spiller på frykt og raseri). Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt. Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen. Hun er nok en narsissist, men det er ikke det samme som å være sinnsyk. Har ikke sansen for Hillary, men mener hun er bedre egnet enn Donald Trump (aka John Miller aka John Barron). Trump er den av de to kanditatene som minner mest om Hitler (hatefull retorikk, spiller på frykt og raseri). En person som overhode ikke har empati, dreper massevis av mennesker på kommando, lyger, manipulerer og har vært dypt innvolvert i en så syk politikk som USA har drevet med siden 2001 er helt klart syk i hodet. Hvor syk hun er er vel det egentlige spørsmålet. Vil hun se verden brenne? Vil hun trykke på atomknappen? Slike ting. Hun er uegnet som president. Egentlig er alle uegnet som president. Et virkelig demokrati burde ikke ha president, men når man først har det, bør iallefall sinnsyke personer være ekskludert fra muligheten til å bli president. Hillary er nok psykopattypen som hadde klart å manipulere en test av hennes mentale tilstand, også en psykopattest. Det er slikt psykopater er gode til. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt. Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen. Hun er nok en narsissist, men det er ikke det samme som å være sinnsyk. Har ikke sansen for Hillary, men mener hun er bedre egnet enn Donald Trump (aka John Miller aka John Barron). Trump er den av de to kanditatene som minner mest om Hitler (hatefull retorikk, spiller på frykt og raseri). En person som overhode ikke har empati, dreper massevis av mennesker på kommando, lyger, manipulerer og har vært dypt innvolvert i en så syk politikk som USA har drevet med siden 2001 er helt klart syk i hodet. Hvor syk hun er er vel det egentlige spørsmålet. Vil hun se verden brenne? Vil hun trykke på atomknappen? Slike ting. Hun er uegnet som president. Egentlig er alle uegnet som president. Et virkelig demokrati burde ikke ha president, men når man først har det, bør iallefall sinnsyke personer være ekskludert fra muligheten til å bli president. Hillary er nok psykopattypen som hadde klart å manipulere en test av hennes mentale tilstand, også en psykopattest. Det er slikt psykopater er gode til. Høres heller ut som en beskrivelse som passer flere amerikanske politikere, inkl. tidligere presidenter. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt. Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen. Hun er nok en narsissist, men det er ikke det samme som å være sinnsyk. Har ikke sansen for Hillary, men mener hun er bedre egnet enn Donald Trump (aka John Miller aka John Barron). Trump er den av de to kanditatene som minner mest om Hitler (hatefull retorikk, spiller på frykt og raseri). En person som overhode ikke har empati, dreper massevis av mennesker på kommando, lyger, manipulerer og har vært dypt innvolvert i en så syk politikk som USA har drevet med siden 2001 er helt klart syk i hodet. Hvor syk hun er er vel det egentlige spørsmålet. Vil hun se verden brenne? Vil hun trykke på atomknappen? Slike ting. Hun er uegnet som president. Egentlig er alle uegnet som president. Et virkelig demokrati burde ikke ha president, men når man først har det, bør iallefall sinnsyke personer være ekskludert fra muligheten til å bli president. Hillary er nok psykopattypen som hadde klart å manipulere en test av hennes mentale tilstand, også en psykopattest. Det er slikt psykopater er gode til. Høres heller ut som en beskrivelse som passer flere amerikanske politikere, inkl. tidligere presidenter. Joda, det er det også. Politikk er som en magnet for psykopater og narsissister. Men alle trodde det ikke kunne bli verre etter tidenes verste president George W Bush, men så kom Obama med sitt 'hope for the few and change for the worse' hvor også Hillary Clinton har vært sterkt involvert. Med unntak av Bush og Clintons er det mulig at Obama blir den eneste presidenten i USA i perioden 1989 til 2025 som IKKE er fra Clinton og Bush dynastiene, så det skal ikke altfor mye spekulasjon til for å gå rundt i den tro at Obama kun var en nikkedukke for disse dynastiene, spesielt når man tar i betraktning at han følger eksakt samme politikk. Får vi Hillary Clinton tror jeg vi vil drømme om dagene når vi hadde Bush/Obama, om vi overhode får mulighet til å drømme. Jeg er rimelig sikker på det blir verdenskrig hvis aggressator Clinton får mulighet til å forsøke å opprettholde Amerikansk verdensdominans. Clinton er nok den kyniske typen som vil provosere Russland, Kina og andre uavhengige land så mye at de ikke vil ha noe alternativ annet enn å beskytte seg/erklære krig mot USA. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 https://www.rt.com/usa/343716-le-pen-clinton-president-danger/ Marine Le-Pen anser Hillary Clinton som en fare for verdensfreden og en fare for Europa: Hillary Clinton winning the White House would constitute “a danger for the world peace,” as she would continue to drag Europe into her “destructive policy” of conflicts, Marine Le Pen, leader of the French National Front party, told RT. Jeg tror det er enda verre faktisk. Jeg tror at hvis Hillary Clinton blir valg vil verden ende i atomkrig få år etter. 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 (endret) rt.com? Ærlig talt. Riktig. De er ærlige i forhold til vestlige medier. RT dekker saker som vestlige medier skjuler. Så det er beste å bruke både vestlige og ikke-vestlige media kilder for å få et totalt bilde. Endret 21. mai 2016 av zeebra 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 jkl0. Hillary Clinton er en lystløgner. Nothing new there. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Å lyve er for Hillary en kroppsfunksjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå