Kristina1988 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei! Er på dag 6 etter mandeloperasjon, og opplever en rar og sur smak fra sårene! Noen som vet hva dette er? Og har noen gode tips til mat? Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Hoi! Kjapt søk på google og egentlig kanskje relevant? http://www.lommelegen.no/legesvar/smaksendring-etter-tonsillektomi Sånn ellers, hvis du ikke har endret smakssans, så vil jeg mene dette er normalt. Trakk visdomstanna på høyre side på torsdag forrige uke og har en merklig syrlig smak baki der. Mener dette er normalt da såret garantert vesker litt og er nok forbigående God bedring! Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Så lenge det ikke blir eller blir til en større infeksjon så er det jo logisk at svidd hals smaker dritt.Gjorde det for 5-6 år siden, når jeg var 30 :-P Var ikke gøy, men var nødvendig. Lenke til kommentar
Kristina1988 Skrevet 17. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2016 Tusen takk for svar ☺ aner meg at det er sårsekret jeg kjennerkjenner! Noen slimklumper løsnet inatt, er det dette som er den berømte skorpa? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Jeg fjernet mandlene da jeg var åtte år, så det er ikke så mye jeg husker. Men det gikk i loff, saft og is. Is var kjempegodt da husker jeg. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Jeg syns det var godt med mariekjeks da jeg tok mandlene mine. Og saftis da. Lenke til kommentar
Kristina1988 Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Kan oppdatere litt hvordan det har gått! Fikk en blødning igår og havnet fort på sykehuset, der jeg måtte brenne. De fjernet også det hvite belegget som lå over sårskorpa (det var dette belegget jeg trodde var sårskorpa ^^) er fortsatt innlagt pga blødningsfare, men håper jeg får hjem idag. Når de skulle brenne så måtte de først bedøvelse, og det skjedde ved at kirurgen presset en bommulstupfer, dynket i flytende antibiotika, hardt bak i såret. Det er noe av det vondeste jeg har opplevd. En sykepleier måtte holde fast hodet mitt mens dette skjedde,for at trykket skulle være hardt nok. Antibiotikaen inneholdt bedøvelse, så etterhvert ble munnhule, tunge og svelg helt numment. Etter han hadde presset vatten mot såretne i ca 1 min hverhver, så skulle han brenne igjen der jeg blødde. Dsv så kjente jeg det alt for godt. Denne behandlingen tror jeg er noe av det mest smertefulle jeg har vært med på, men etterpå så føltes det mye bedre. Den ekle smaken var borte, og jeg følte ikke at det var like trangt bak i halsen lenger. Smertene kom igjen utover dagen, og Kirurgen som opererte meg sa at smertene ville nok være på topp i ca 4-7 dager til. Dvs til dag 12-15 etter operasjonen. Litt kjedelig, men må vel klare det. Skrev ikke dette for å skremme noen som evt må oppleve dette, selv om det kanskje kan virke sånn, men jeg selv syns det er så greit med så mye info som mulig om hva jeg kan vente meg. Lenke til kommentar
Kristina1988 Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg syns det var godt med mariekjeks da jeg tok mandlene mine. Og saftis da. Mariekjeks? Jeg ser for meg at kjeks må være så vondt^^ sugde du på de først da? Mariekjeks blir jo forsåvidt relativt myke i munnen da.. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg syns det var godt med mariekjeks da jeg tok mandlene mine. Og saftis da. Mariekjeks? Jeg ser for meg at kjeks må være så vondt^^ sugde du på de først da? Mariekjeks blir jo forsåvidt relativt myke i munnen da.. Ja, som du sa, så blir de myke og da går det greit. Hvertfall for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå