Mgr_Buddha Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei, mye kyndige folk her som sikkert kan peke meg i riktig retning nå som jeg står foran bilkjøp. Den gode gamle SAAB 9-3'en min hadde så mye rusk på nylig EU-kontroll at det ikke er butikk for meg å bruke mer penger på den. Trist, for dette er en bil jeg har blitt glad i, spenstig og god å kjøre. Siden jeg har blitt bestefar til tvillinger kjenner jeg at jeg skal tenke litt familievennlig doning, plass og sikkerhet blir viktig. Mest nærliggende å tenke stasjonsvogn. Veien til jobb er under 10 km, så derfor tenker jeg bensin framfor diesel - hater dessuten lukta av diesel. Og hvem vet hva som kommer av restriksjoner på kjøring i byen etterhvert. Budsjettet er stramt så absolutt maks 100k og en bil som ikke kommer til å koste skjorta i verkstedutgifter de neste 3-5 åra. SAAB'en (med justert elektronikk til 200+ hk) gjorde meg bortskjemt på godfølelse, så en bil som ikke er helt dau vil jeg jo gjerne ha. Er 186 høy så jeg trenger litt plass for å sitte godt. Manuell eller automat spiller ingen rolle. Så langt har jeg kikket på annonser for Volvo V50 og V70, Audi A4, BMW 3-serie, Toyota Avensis, Skoda Octavia, SAAB 9-5, VW Passat, og ellers det som måtte dukke opp av passende typer. Har googlet litt, men er fortsatt veldig usikker på hvilke årsmodeller som er gode, hvor mange km det er greit å se etter, og hvilke merker og modeller man kan forvente mye eller lite verkstedutgifter med. Alle innspill tas mot med takk :-) Lenke til kommentar
Kai_g Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Honda Accord er et godt valg for deg! Se om du finner en 2.4 , så får du godfølelse Driftsikkert som få! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå