provolone Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hei For en tid tilbake fikk jeg en sykkel av typen nevnt i tittelen på tråden. Sykkelen fungerer greit og er i daglig bruk, men den er ikke noen smooth ride. Er det noen som vet hvor man kan skaffe deler til en slik, evt hvilke deler av nyere dato det er som passer? Sykkelen er fra tidlig 90-tallet tror jeg. Sykelen er lik den i denne tråden: http://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1486102 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Du har allerede funnet det beste forumet for slike spørsmål, og det er ikke her... De delene du ikke finner via forumet på Terrengsykling.no får du sannsynligvis tak i via eBay. Lenke til kommentar
provolone Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Glissent med respons der, så da tok jeg et lodd på at det var en med sykkelpeiling her inne Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Du ville nok fått glissent med respons her på forumet også hvis du spurte etter "deler til en Compaq Presario fra 2000-tallet, hovedsaklig ny floppy-drive" gjemt vekk i en generell tråd. Et godt designet og spennende innlegg som starter en ny prosjekttråd i Årgangssykler og -deler hjelper godt med å skape respons. Da bør det inneholde både beskrivelse av sykkelen (farge og navn på utstyret hvis du ikke vet noe annet), og gjerne bilde eller link til bilde. Jeg har god erfaring med dette forumet, selv om man selvfølgelig kan treffe på noen som kan være uforskammet... Når du vet spesifikt hvilke deler du trenger kan du etterlyse disse i Kjøp: Deler på markedet i forumet, eller på eBay. Du kan kjøpe nesten hva som helst av racerbremser til disse gamle syklene uten å bekymre deg om de passer, men hvis du ønsker å restaurere sykkelen som original er det en annen sak. Jeg kjøpte selv en Internazionale i 1990, lik den nederste på bildet i denne linken, men har gitt den vekk til min søster: http://www.cykelhobby.com/dbs3.html Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Det er utrolig mye av det moderne "greiene" som passer eldre sykler. Det blir laget adaptere, overganger og andre duppeditter til det som i noen tilfeller kanskje byr på problemer. For eksempel: En gammel og utslitt krankspindel kan ofte skites ut med en moderne gjengeløs krankpatron som man rett og slett bare klemmer inn i krankhuset, hvis gjenger viser seg å være noe spesiellt. Ingen grunntil å sykle rundt med en knasende krank! Du får også cantilever bremser med forlengede armer slik at du kan putte inn moderne 700C hjul. Nei, du får neppe tak i "spesialdeler" til sykkel her i Norge, så du må nok ta ebay i bruk, eller bruke butikker i USA eller Europa hvor mange spesialiserer seg på nettopp det å restaurere gamle sykler Du kan også få mange tips på youtube, som f.eks. https://www.youtube.com/user/shyflirt1/videos (har også et nettforum hvor du kan stille spørsmål). Endret 16. mai 2016 av Chip Salte Lenke til kommentar
provolone Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Takk for svar, det var til god hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå