Gå til innhold

TV til Spill og Film-rom, budsjett rundt 10000,-

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nå tenkt til å oppfylle guttedrømmen med et ordentlig spill og filmrom, og har derfor sett på innkjøp av ny TV her. TV'en skal brukes til en god del spill, samtidig som mye Netflix og streaming generelt (gode smart-TV funksjoner er derfor et godt pluss). Størrelse bør være 50"+ (helst 55" eller over).

Ser det er mye TV'er på tilbud her og der, men sliter veldig med å finne ordentlige tester til de fleste av disse, som gjør handelen noe vanskeligere, da jeg alltid er ganske nøye på å sjekke opp anmeldelser og slikt av alt mulig :p

Budsjett er som sagt 10000,- men kan strekke meg litt hvis det er verdt det. Kom også med anbefalinger om TV'er jeg eventuelt bør vente på at kommer seg på tilbud slik at de er innenfor/nærmere budsjett :)

Lyd er ikke veldig viktig, da jeg mest sannsynligvis kommer til å handle inn hjemmekinoanlegg etterhvert.

Noen som har noen greie anbefalinger her ?

Takk på forhånd :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes denne ser aktuell ut, men dette er ikke en smart TV. Men regner med du kanskje har en PS4/Xbox360 som kan fungere for netflix osv. Den er litt over budsjettet ditt, synd du ikke skrev dette for noen dager siden, for da var det 15% tilbud på den. 

https://www.komplett.no/product/859269/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/lg-65-uhd-led-tv-65uf675v# 

Ser du også er ute etter hjemmekino, jeg er ikke veldig god på det, men må si jeg har blitt veldig glad i mitt SONOS annlegg hjemme. Så det er å anbefale den dagen du vil utvide litt ;)

Lenke til kommentar

Er litt usikker på den LG tv'n, men husker at for et par år siden da jeg skulle handle meg tv, så var LG 4K uaktuelt p.g.a alt for høyt innputlagg til spilling. Ser at du skal spille endel også, så det er mulig du burde titte på noen andre også og sjekke hvor høyt innputlagget er. Det har helt sikkert blitt bedre siden jeg tittet, men det er noe dritt å svi av mange tusen på noe som er ubrukelig. Vet at Sony har relativt bra tv'r til spilling.

Lenke til kommentar

Er litt usikker på den LG tv'n, men husker at for et par år siden da jeg skulle handle meg tv, så var LG 4K uaktuelt p.g.a alt for høyt innputlagg til spilling. Ser at du skal spille endel også, så det er mulig du burde titte på noen andre også og sjekke hvor høyt innputlagget er. Det har helt sikkert blitt bedre siden jeg tittet, men det er noe dritt å svi av mange tusen på noe som er ubrukelig. Vet at Sony har relativt bra tv'r til spilling.

Kjekt med komplett, 45 dagers åpent kjøp. Blir inputlaggen for stor, kan han bare returnere uten spørsmål! :) Så lenge han ikke har ødelagt tven da. 

Lenke til kommentar

Sjekk for all del input lag for de TV-ene du vurderer. En del data her, men det finnes flere slike baser også:http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Generelt, for fjorårsnodellene, er Samsung og Sony best på input lag. Eks son det bør gå an å finne i din prisklasse er Samsung JU7005 og Sony X8505. Mener også jeg har sett Sony X9005 ned mot 10k i 55"

Endret av teitur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så denne selv og har den i handlekurven, er det noe å gå for?
Trenger ikke smart TV, er litt ustabilt fortsatt med android TV eller hva det nå er, har heller koblet til noe eksternt så blir det ikke krasj.
Er jo en bra pris, den har aldri vært priset så lavt. Du betaler jo litt ekstra for smart funksjon så du får kanskje mer bilde for penga...

Lenke til kommentar

Så denne selv og har den i handlekurven, er det noe å gå for?

Trenger ikke smart TV, er litt ustabilt fortsatt med android TV eller hva det nå er, har heller koblet til noe eksternt så blir det ikke krasj.

Er jo en bra pris, den har aldri vært priset så lavt. Du betaler jo litt ekstra for smart funksjon så du får kanskje mer bilde for penga...

Jeg så ikke meldingen din før nå... Denne har jo høstet mye bra kritikk, og jeg synes dette er en høyaktuell TV! Og i dag kan man jo bruke chromecast/apple tv/PS4/XBOX osv for å få smart TV funksjon.

Kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...