Gå til innhold

Hvilemodus problem, lenovo og komplett


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Problemet gjelder en erstatningsmaskin jeg fikk av Lenovo, den første fungerte heller ikke skikkelig hehe. Poenget er at når maskinen starter fra hvile vil ofte skjermen forbli svart. Jeg kan koble til en ekstern skjerm, jeg kan bruke den via remote desktop osv, men skjermen tenner ikke. Lenovo har forsøkt to ganger å fikse dette. Først re-installerte de win 8.1 og sa den var rep, andre gang installerte de win 10 og sa at problemet var fikset. Sender jeg den inn igjen, blir det tredje forsøk på å fikse samme problem. 

 

Hvem forholder jeg meg til? Lenovo som gav meg maskinen, eller komplett hvor jeg kjøpte den opprinnelige maskinen? Problemet er litt at erstatningsmaskinen jeg fikk aldri har vært i salg i Norge en gang. All kommunikasjon gikk via lenovo og komplett hadde på en måte ingenting med den maskinen jeg nå har problemer med. Jeg fikk forøvrig ny maskin uten å egentlig ha krav på det, ja, den var inne mange ganger på rep, men aldri for samme problem.

 

Håper jeg snart kan få en ny maskin eller pengene igjen. Er bittelitt lei av å måtte hardreboote maskinen i pausene på skolen fordi jeg har glemte at hvilemodus er ustabilt. 

 

-Svein

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem forholder jeg meg til? Lenovo som gav meg maskinen, eller komplett hvor jeg kjøpte den opprinnelige maskinen? 

 

I følge forbrukerkjøpsloven skal du forholde deg til selger ved reklamasjoner. Du kan selv velge å reklamere direkte til produsent, men det er selger som har det fulle og hele ansvar. I ditt tilfelle forholder du deg til Komplett.

Lenke til kommentar

 

Kan slå av hvilemodus..

 

Det er ikke et alternativ. Jeg har utrolig mye dill åpent på samme tid. Å skru av maskinen ved hver anledning fikser ikke problemet.

 

 

H*n mener sikkert deaktivering av hvilemodus og sette den som default.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som et driverproblem, for å løse det kan du forsøke å laste ned drivere fra produsenten av skjermkortet siden det er relativt sannsynlig at feilen ligger der..

Jeg har hele veien hatt siste versjoner av alt, inklusiv BIOS og firmware til tastaturet/docken.

Det er virkelig ikke mitt problem at det er et driverproblem, håper jeg hehe.

Lenke til kommentar

 

Dette høres ut som et driverproblem, for å løse det kan du forsøke å laste ned drivere fra produsenten av skjermkortet siden det er relativt sannsynlig at feilen ligger der..

Jeg har hele veien hatt siste versjoner av alt, inklusiv BIOS og firmware til tastaturet/docken.

Det er virkelig ikke mitt problem at det er et driverproblem, håper jeg hehe.

 

Det er jo i praksis ditt problem som du opplever nå.

Det er grunnen til mitt tips.. Men driveren fra PC-produsent er trolig ikke den samme som fra skjermkortprodusenten og derfor ville jeg forsøkt en driver fra skjermkortprodusenten.

Lenke til kommentar

 

 

Dette høres ut som et driverproblem, for å løse det kan du forsøke å laste ned drivere fra produsenten av skjermkortet siden det er relativt sannsynlig at feilen ligger der..

Jeg har hele veien hatt siste versjoner av alt, inklusiv BIOS og firmware til tastaturet/docken.

Det er virkelig ikke mitt problem at det er et driverproblem, håper jeg hehe.

 

Det er jo i praksis ditt problem som du opplever nå.

Det er grunnen til mitt tips.. Men driveren fra PC-produsent er trolig ikke den samme som fra skjermkortprodusenten og derfor ville jeg forsøkt en driver fra skjermkortprodusenten.

 

 

Skjermen på laptopen forsvinner faktisk helt i fra enhetsbehandling listen på maskinen. Jeg ser dette når jeg kobler til en ekstern skjerm. Derfor mener jeg at det er noe mer enn bare en driverfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...