Sonicbomb Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hvis du kunne laget din egen drømmetelefon hvordan ville den da sett ut med tanke på design, software, teknologi også videre. Tenker mest på med eksisterende teknologi, men kan tøye det litt så lenge det ikke er helt urealistisk i nærmeste framtid. Her er min drømmetelefon: -5,7 tommer amoled-skjerm med 4k oppløsning. Kan låses i portrett modus og i 16:9 modus. -Bakside i sort metall. Er egentlig ikke så viktig så lenge den føles og er solid. -Fingeravtrykkssensor på selve skjermen -Minst 12000mah batteri. Har ikke noe imot at telefonen blir litt tykkere. Batteri som varer en uke ved normal bruk og som kan vare opptil 2 dager med tung bruk. Denne er viktig. Synes det er merkelig at ingen av de store mobilselskapene har laget en telefon med virkelig stort batteri. Har hørt om en ganske rimelig modell fra kina med 10000mah. -stock android. Lei av å vente på oppdateringer og når de kommer er funksjoner tatt bort (adoptable storage). -Eller bare ha stort internminne til å begynne med. 256gb minst. -Kraftig prosessor som er strømgjerrig. Trenger egentlig ikke noe kraftigere nå til mitt bruk enn sd820. -God og kraftig lyd med de fleste type hodetelefoner. Forsterker tilsvarende en fiio e17 som jeg har liggende. -innebygget flipp eller deksel som kan vinkles hvis man vil se video uten å måtte holde telefonen eller bøye seg over den. -Trådløs lading. Praktisk å slippe styret med ledninger. -Vanntett -kamera som tar raske og gode bilder -uknuselig skjerm Noen som har andre forslag ? Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) -Bra lydopptager (til forelesninger, ting man vil lese inn på bånd selv etc). -Bedre kamera. Mange mobilkameraer tar bilder som blir veldig strukket i kantene. Man legger ikke merke til dette ved naturbilder eller selfies, men om man skal ta bilde av en gjeng kan de på kanten bli litt feite og deformerte. Slik som dette. http://www.dxo.com/sites/dump.dxo.com/files/dxoimages/photo/academy/tutorials/vp/understanding-volume-deformation/fig-01.jpgHadde ikke gjort noe om linsa måtte stikke litt ut i blant.-Bedre batteri Endret 15. mai 2016 av Kablam Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 1. Ubuntu OS 2. Godt bygget så den tåler både en regnskur og et fall i bakken eller ti. 3. Mye bedre kamera. Helst et med utskiftbar optikk i miniformat, stativfeste, blitssko, utløserknapp og et par kontrollhjul. Hvis det skal ha mer enn ett kamera vil jeg at det andre skal være et 360-graderskamera med to objektiver. Det gjør ikke noe om linseelementene stikker litt ut så lenge de ikke kommer veldig i veien for lommevennligheten. 4. Enkelt utbyttbart batteri, med internt mikrobatteri for å unngå å slå av telefonen når man bytter batteriet. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 For å gjøre det enkelt. En telefon som S7, men med iOS, og at frontkameraet er på venstre side istedenfor høyre. Enklere blir det ikke 2 Lenke til kommentar
Brew Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 https://m.youtube.com/watch?v=erSlMKjCHyk Bare en litt modernisert versjon kanskje.. Med BlackBerry's touch aktiverte hw tastatur. Os maemo 9 ? Med mulighet til dual boot med hva du måtte ønske. Kjøre applikasjoner på tvers av alle os. 5,5 toms skjerm og Simen 1 sitt forslag til kamera Det får holde foreløpig ;-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Null bloatware, facebook, twitter og skype. Ingen kalkulator, dårlig e-postleser eller bildeprogram som lager fotomontasjer til svigermor. Det siste har faktisk hendt meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Null bloatware, facebook, twitter og skype. Ingen kalkulator, dårlig e-postleser eller bildeprogram som lager fotomontasjer til svigermor. Det siste har faktisk hendt meg. Det gjorde faktisk Sonyen min nå idag... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 (endret) Snart sender den bilder av elskerinna di til kona di. Edit: med en fantasirik historie full av skitne detaljer. Geotagging er no' tull. Endret 15. mai 2016 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Sonicbomb Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Googlet etter uknuselig skjerm. Ser ut som motorola droid turbo 2 har ganske solid skjerm. Så lenge det ikke går utover bildekvaliteten må jo dette bli populært. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Hva er egentlig poenget med 4K på en 5,7" skjerm? Lenke til kommentar
Sonicbomb Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 1920x1080 oppløsning er egentlig mer enn nok for meg. Har samme oppløsning på 50tommeren min. Batteriet er det viktigste for meg, bruker telefonen min som nettbrett, fjernkontroll, musikkavspiller, kamera og mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 iPhone 6-format, iOS, 1440p AMOLED-skjerm, VR-tilbehør, 4000mAh batteri, Smart Connector med syltynt magnetisk cover med touch e-ink skjerm som fungerer som den vanlige skjermen. Pencil-støtte i begge skjermer. Softwareunksjon for fjernstyring fra iPad/OSX. Lenke til kommentar
ili Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Innmaten til en surface pro 4 i 5-6" format. Kan gjerne være litt tykk. Med TB3 for tilkobling av ekstern grafikk. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 En LG G2 med bedre kamera, fingeravtrykksleser og enda litt bedre batteritid. Utenom kamera så er LG G2 den telefonen jeg har vært mest fornøyd med så langt, smal ramme rundt skjermen og 5,2" er akkuratt passe stort. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 5.5" med minimale kanter. 1080p skjerm, noe mer trengs ikke. 5000mAh batteri. Ypperlig kamera og video med superb bildestabilisering. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 iPhone SE......., hverken mer eller mindre... Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Samme Samsung Galaxy Note 4, bare med en del bedre batteri(2-3dagers med mye bruk). Bedre kamera, men trenger ikke mer oppløsning. 256Gb intern minne + minne kort Både trådløs lading og vanlig lading som går raskere enn dagens lade hastighet. Bedre høytallere / lyd ut i øre og vanlig(musikk og tale) Mye av det jeg vil ha er / kommer på Note 7. Men vil ikke har edge, så da sliter jeg kanskje(og må bite i det sure eple)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå