Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg blitt blocket? (facebook)

Anbefalte innlegg

Før dere misforstår og hevder at dette skjer fordi jeg ikke er fb-venn med denne personen:

JO, jeg har vært fb-venn med denne personen i over to år. Meldingen min skal ikke havne i "Other" eller "message-requests"-mappene. 

Dere vet at fb messenger har 3 nivåer for meldinger.

Hvit markør = Meldingen er sendt fra din mobil/PC til den andre

Blå markør = Meldingen er mottatt, men vedkommende har ikke gått inn på chatten og sett på mld

Profilbilde-markør = Mottaker har vært inne på chatten din og sett meldingen din

I all min erfaring, så vil enhver melding sendt bli markert som blå når en person logger på facebook. Dette er fordi å logge på facebook krever at de har nettilgang, som betyr at en sendt melding nødvendigvis også vil bli mottatt når de logger seg på. Hvis de så går helt inn i selve snakkeboblen med deg, vil meldingen markeres med Profilbilde-markøren.

Men i går opplevde jeg noe som går mot all min tidligere erfaring: En melding jeg sendte er fremdeles markert med HVIT markør, selv om vedkommende var online senest for 5 timer siden. Har noen en anelse om hvordan dette er mulig? Har jeg blitt blocket eller noe syke greier? Føler liksom at dette er eneste sannsynlige konklusjon, men har vanskelig for å forstå det. Det gir ikke mening i det hele tatt. Kan det være en bug, eller vet dere om et eller annet sykt spesialtilfelle hvor dette kan skje?

Anonymous poster hash: 22f63...762
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du spurt personen?

Vanskelig å komme i kontakt med ham ellers. Møter ham kanskje på en sammenkomst neste uke, men jeg har ikke telefonnummer, og finner ikke tlf. på gule sider. Jeg kan jo møte opp på døra hans, og spørre, men det blir litt....

Lenke til kommentar

Det kan du lett se ved å gå inn på facebook-profilen til vedkommende. Om du kan se profilen er du ikke blokkert. Om du kan se profilen og det står dere er venner, er dere venner.

Det går ikke an å blokkere noen kun på chat.

Hvis personen ikke har noen personlig grunn til å blokkere deg, så ville jeg bare ikke tenkt på det.

En bedre forklaring er at de symbolene ikke alltid funker. De funker av og til ikke for meg. :p Det kan stå inne på nettsiden at en melding er sett, men likevel dukker ikke symbolet med profilbildet opp, f.eks.

Lenke til kommentar

Oi. Shit. Jeg fant ut at det faktisk går an å blokkere kun meldinger fra noen. Det visste jeg ikke. Har aldri gjort det før. Må være en ny feature.

I så fall kan jeg ikke svare på det. Det kan være du har blitt blokkert.

Lenke til kommentar

Hm, ja. Det er denne greia du tenker på, regner jeg med.
https://www.facebook.com/help/389645087895231

Så jeg kan teknisk sett kanskje ha blitt blocka på kun meldinger, men da betyr det at han ikke kan sende meg meldinger heller så lenge han har blocka meg. Men da er det jo eventuelt bare for ham å fjerne blockingen hvis han trenger å sende meg en melding.

Men, nei, dette her blir helt sykt å drive og fundere over. Vi kom veldig godt over ens bare her på onsdagen. Men grunnen til at jeg virkelig begynner å lure er at dette er noen som jeg virkelig har hatt problemer med å forstå meg på tidligere. Umulig å vite hva han tenker

Lenke til kommentar

Har jeg blitt blocket eller noe syke greier? Føler liksom at dette er eneste sannsynlige konklusjon, men har vanskelig for å forstå det. Det gir ikke mening i det hele tatt. Kan det være en bug, eller vet dere om et eller annet sykt spesialtilfelle hvor dette kan skje?

Har nok skjedd noe syke greier her, ja... Et sykt spesialtilfelle.

Godt mulig han har blokkert deg på chatten. Men du kan jo lage noen unnskyldninger til deg selv slik at du ikke blir så såret. F.eks. "Han blokkerte deg nok bare fordi hun er trøtt og sliten, og er redd du skal bli såret om han sier han ikke vil snakke med deg eller noen andre akkurat nå. Han vil jo ikke såre deg". "Kanskje han bare har deaktivert chatten og ikke vil snakke med noen".

Godt mulig det er sant også. Jeg har slått av chatten noen ganger.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Hehe, ja, jeg skal lage meg en unnskyldning sånn at jeg ikke blir så såret :)

Men jeg kan i alle fall rapportere det jeg har funnet ut:

Hvis person A (for avsender) sender en melding til person M (for mottaker) mens person M har slått av wifi på mobiltelefonen, vil meldingen (selvsagt) markeres med den hvite "ikke sendt"-markøren i A-s fb messenger. Hvis person M da går på facebook på PC-en, vil den hvite "ikke-sendt"-markøren fremdeles vises i fb messenger til person A. Men så snart person M går på det blå snakkeboble-ikonet, slik at rullegardinmenyen med tidligere chats kommer dukker opp, så vil den hvite markøren endre seg til en blå "mottatt"-markør. Hvis så M går inn på selve chatten med A, vil samtalen markeres med profilbilde-ikonet, som er messengers ekvivalent med "lest".

Jeg håper at dette forklarer hva som har skjedd i mitt tilfelle... -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...