Gå til innhold

lage NB vannblokk

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å lage en vannblokk til NB, siden den nå blir så sinnsykt varm! Ble 60C men overklokket cpu.

Nok om det, det jeg lurer på er hvordan jeg skal feste blokka. Jeg har et Abit BH7 hk til P4. Det vil si at jeg ikke har festehull rundt NB'en. Bør jeg da lime blokka på med termisk lim? Jeg synest det virker litt skummelt å lime en tung blokk på den lille kjærna. Noe annet jeg tenkte på var å lime blokka på med sterk lim, men jeg vet ikke helt... Hva vil vere den beste måten å feste blokka på?

Hadde også vert fint å se hvordan andre har gjort det, med tanke på både feste og utforming av selve blokka.

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg bruker de samme festene som netconnetion selger til sine blokker , altså dem i stål som er beregnet til kort med hull . Disse stålstengene har jeg varmet krsftig opp i ene enden og bøyd til en krok på enden , så setter jeg denne gjennom hullene på blokken og huker krokene fast i de "øyene" som den org nb kjølern var festa i, på andre siden har jeg da fjeren og muttern som jeg strmmer til med. Dette funker helt fint.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Tror nok jeg må bruke en annen løsning, siden jeg ikke har tenkt å bestille noe fra en webshop. tenker på hvordan jeg kan få festet blokka på en enkel måte ved hjelp av festeørene på kortet :roll:

Men takk for svar Snekker'n :D

Lenke til kommentar
Man kan jo kjøpe en blokk med feste til "feste-ørene" :roll: for eksempel her

Edit: posta mens du posta, så jeg viste ikke at du ikke skulle bestille..

hehe, nei jeg vil ikke bruke mye penger på dette. samtidig har jeg lyst å lage den selv. men kansje jeg kan lage noe lignende den blokka du linket til. skulle bare sett hvordan festene så ut, og hvordan blokka ser ut ferdig montert.

Lenke til kommentar

jeg holder på å tegne hvordan jeg har tenkt å feste blokka, men jeg har glemt passordet til "web plassen" min :wow:

men jeg skal lage noe lignende blokka til aqua-computer. tenker å bruke 2 eller 3mm skruer som jeg må få bøyd endene på så jeg kan hekte de på festeørene og skrur fast blokka. mulig noe lignende det Snekker'n gjorde... forsto ikke helt :p:

Endret av muv
Lenke til kommentar

såklart knekker den, hvis den ikke blir varmet opp! jeg vet ikke om det vil gå selv om den er varmet (kraftig) opp... må forhøre meg. men uansett kommer jeg til å lage blokka på ca samme måte som den aqua-computer blokka. det kan jo hende det holder med strips som du nevnte.

Lenke til kommentar

ja, det blir vel mest sansynlig strips, vis det blir noe av denne blokka. er fortsatt bare i tenkefasen ;) men etter som jeg har holdt på med ei gpu blokk, som til slutt ikke ble noe av, skal jeg gjennomføre dette prosjektet. lager en ny post når jeg er ferdig :p:

Lenke til kommentar
Eventuelt kan man kjøpe Swiftech sin NB kjøleblokk som er designet for å være spesielt enkel å feste på p4 hovedkort...

å lage og å kjøpe noe ser jeg på som to vidt forskjellige ting... mulig du ikke gjør d :roll:

Endret av muv
Lenke til kommentar
Bullshit.

ja, noe sånt jeg også tenkte :roll: med nok varme burde vel det gå fint, men det spørs om jeg får gjort det. har ikke peiling på hva og hvordan man skal gjøre det, og vis det holder med strips tror jeg at jeg bruker det. det ser mye bedre ut med skruer da :shrug:

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat gjort en liten test av en 3 mm gjenestang som jeg laget en "nb-krok" på ved hjelp av varme. Oppvarmingen tok 15 sekunder, og så bøyde jeg det til med nærmeste tang som var en vannpumpetang. Dermed den noe romslige kroken ;)

Jeg dro en fiskevekt til 25 kilo uten noen tegn til at det ville gi etter. Hvis jeg skal tippe hadde det nok tålt både 30 og 40 kilo før det hadde blitt problemer. Og hvor mye tåler bøylene på HK før de sier takk for seg? 5 kilo? :shrug:

nb_skru.JPG

Lenke til kommentar

fin test arctic ;) jeg kommer nok til å bruke strips i første omgang, men lager blokka slik at jeg kan bruke skikkelige fester i metall etter hvert. gler meg til å begynde å lage blokka, men det er så mye dritt på skolen nå :sad: har målt litt og laget pappmodell, men det er ikke helt perfekt enda. har tenkt litt på det med "shim"... god ide sjefen_, mulig jeg gjør det samme som deg :)

Endret av muv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...