forsommer Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Har dere skrevet ned alle teoriene ? Maslow, freud osv? kan dere si hvilke dere har skrevet ned for å være sikker på at jeg ikke har glemt noen? Hvilke er det du har skrevet? Så kan vi eventuelt tilføye noen? Lenke til kommentar
lolz1998 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har skrevet Mead, Freud, Maslow, Erikson og Piaget:) Lenke til kommentar
lolz1998 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Vet noen hvor man finner mange begreper fra psykologi boken? Vil ta veldig lang tid å bla gjennom hele boken hehe:) Lenke til kommentar
forsommer Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Vet noen hvor man finner mange begreper fra psykologi boken? Vil ta veldig lang tid å bla gjennom hele boken hehe:) Det ligger iallefall noen ute på lokus.no. Vil også anbefale Cappelen Damm Lenke til kommentar
Lene0 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har skrevet Mead, Freud, Maslow, Erikson og Piaget:) I tillegg til de har jeg skrevet opp de ulike læringsteoriene med blant annet Ivan Pavlov, John B. Watson og Burrhus Skinner. :-) Lenke til kommentar
flower.flower Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Har dere skrevet ned alle teoriene ? Maslow, freud osv? kan dere si hvilke dere har skrevet ned for å være sikker på at jeg ikke har glemt noen? standford, milgram, triplett, lewin, asch, hersey, sheriff muzafer, maslow, thomas gordon, allport, leon festinger , fritz heider, mead. også er det behavioristiske læringsteorier, kognetive, humanistiske, pyskoanalystisk . Lenke til kommentar
flower.flower Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 jeg håper vi får enkel tema sitter å leser i ulike teorier Lenke til kommentar
Lene0 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 jeg håper vi får enkel tema sitter å leser i ulike teorier Enig! Er så spent Har dere noen ide om hva det kan være? Magefølelse? hehe. Håper på noe knyttet til psykisk helse, forebygging eller noe sånt. Lurer og på type oppgave, men det kan vi jo drøfte i morgen når temaet er klart :-) Lenke til kommentar
Juuliee Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Tema: Sosialiseringsprosessen Hvilke tanker har dere? Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Tema: Sosialiseringsprosessen Hvilke tanker har dere? Utrooooolig bra!!! Ble sykt glad for temaet! Utrolig mye å jobbe utifra, og ikke minst spennende Lenke til kommentar
Auroramk Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Tar dere utgangspunkt i kapittel 4 (sosialiseringsprosessen og sosial kompetanse) i Psykologi 2 Cappelen Damm, eller alle kapitlene som har med sosialpsykologi å gjøre (kapittel 4-8)? Lenke til kommentar
psyko321 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvor fant dere forbredelsen? :O Lenke til kommentar
Lene0 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Er storfornøyd med et så spennende tema! Utfordringen er at det er så stort, en kan jo dra det i alle mulige retninger med tanke på oppgaven vi får i morgen. Har dere noen tanker om hva det kan være? Har ikke begynt å jobbe noe enda, men tenker å ta for meg kompetansemålene og luke ut de jeg tror er relevante. Også se på kapittel 4 (cappelen damm) i første omgang. Det første jeg tenker uten å ha sett noe nærmere på det er utviklingspsykologi, de ulike delene av sosialiseringsprosessen, sosialiseringsagenter, oppdragelse, grunnleggende holdninger og verdier. Sosialkompetanse, identitet. Tja.. det er det som falt meg inn akkurat nå Hvordan går dere frem med forberedelsene? Lenke til kommentar
Lene0 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvor fant dere forbredelsen? :O Den ligger på udir sine nettsider. http://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v16/23-mai/sam3038_psykologi_2_f_v16.pdf 1 Lenke til kommentar
lolz1998 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Spennende tema! Læreren vår sier at de kan trekke inn sosialisering om barn? siden ungdom har allerede blitt tatt mye i bruk. Men hva fokuserer dere på? siden temaet er ganske åpent. Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Blir dere å fokusere på kap. 4-8? Sosialiseringsprosessen er jo stort nok som det er og det blir mye å ta for seg. Grugleder meg litt til å se oppgaven i morgen, tenker det kan bli en stor oppgave! Lenke til kommentar
sillyseason Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg tenker kanskje at det kan komme noe om at vi skal drøfte personlige og sosiale utfordringer i et flerkulturelt samfunn. Flyktninger har jo vært veldig aktuelt. Eller hva tenker dere? Lenke til kommentar
biscotti Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg tenker kanskje at det kan komme noe om at vi skal drøfte personlige og sosiale utfordringer i et flerkulturelt samfunn. Flyktninger har jo vært veldig aktuelt. Eller hva tenker dere? Kap. 8 er jo om kulturmøter og kulturforskjeller, så det er absolutt relevant! Lenke til kommentar
Exammode Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Går gjennom psykologi 1 boken (cappelen damm) og "fordypningsrubrikken" innenfor utvikling og sosialisering omhandler Bronfenbrenner, tror dere denne vil være aktuell? Lenke til kommentar
psyko321 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvor fant dere forbredelsen? :O Den ligger på udir sine nettsider. http://www.udir.no/globalassets/filer/vurdering/eksamen-vgo/forberedelse/v16/23-mai/sam3038_psykologi_2_f_v16.pdf Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå