Mushaboom Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 har sett en del mer eller mindre fancy bilder av casemos med vifte i fronten helt nede... derfor lurer jeg på hvordan man gjør dette? 1.kjøper man et kit et eller annet sted? (Hvor?!) 2.eller er det en meget hjemmelaget affære? gi gjerne en linkt til din egen vifte-sjakt Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front. edit: typo. Endret 22. november 2003 av jephque Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front. edit: typo. ja skal ha chieftech, men det var ikke et spørsmål om det var plass eller ikke, hvor man får tak i det eller om man lager sjøl var det jeg lurte på.... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front. edit: typo. ja skal ha chieftech, men det var ikke et spørsmål om det var plass eller ikke, hvor man får tak i det eller om man lager sjøl var det jeg lurte på.... Hva er *det* som du leiter etter? Et "viftekit"? Er det ok for deg at jeg tolker meg fram til at det er vifter du leter etter? I såfall; se her, her og her. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 dra til en "blikkenslager" og spør om han har noen runde 80mm "rør" hadde vært fett da Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 dra til en "blikkenslager" og spør om han har noen runde 80mm "rør" hadde vært fett da Firkantete rør gikk vel ut av produksjon ganske så fort? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front. edit: typo. ja skal ha chieftech, men det var ikke et spørsmål om det var plass eller ikke, hvor man får tak i det eller om man lager sjøl var det jeg lurte på.... Hva er *det* som du leiter etter? Et "viftekit"? Er det ok for deg at jeg tolker meg fram til at det er vifter du leter etter? I såfall; se her, her og her. fant ingen ting på linkene dine... gidd du lage linker til akkurat kit'ene? Lenke til kommentar
razer Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er det denne du mener? Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Det finnes ingen kits for dette. En lager løsning selv ved hjelp av div. deler: Fanduct: Dette er ikke å få tak i lenger på noen av webshopene jeg kjenner til. Det består ganske enkelt av et rør som ser ut som det er laget for en Sub-høyttaler. Du kan sikkert få slike på Biltema ol. Vifter: av valgt dimensjon. Vanlig vis 120mm men 80mm er også brukt en del. Sørg for å skaffe Fanducten i samme dimensjon som vifta slik at det ikke ser stygt ut. Velger du ei 120mm vifte, så velger du et 120mm rør. Viftegriller: på begge sidene av viften(e) slik at ingenting blir ødelagt Velger du litt mer fancy, laserkuttede griller så vil du oppleve å få mer støy og mindre beskyttelse (avhengig av motivet på grillen). Det er allikevel nesten nødvendig på en slik mod da vanlige viftegriller ser lite pent ut i fronten, og tro meg: dette er en mod som vises! På innsiden bør du velge en vanlig grill for å minske støy og øke beskyttelsen. Lys: Dette er også nesten helt nødvendig for at denne moden skal være noe pen å se på. Kald-katoder og vifter med gjennomsiktige vifteblader kan være en løsning, men vanlige vifter går også ganske bra. Du kan også lakkere viftebladene i f.eks. UV reaktiv lakk for å få en ganske fet effekt kombinert med UV-katoder. Led-vifter er kanskje det beste og enkleste for denne moden. Endret 24. november 2003 av Corleone Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 takk for svar! skal se om jeg finner noe på biltema... har ikke tenkt å ha fan-grill utenpå sjakten, bare inni *grin* tenker å legge en fin list utenpå... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 har ikke tenkt å ha fan-grill utenpå sjakten, bare inni Det er vel hele poenget. Har ikke sett noen som har satt viftegrillen utenpå fanducten. Grillen vises allikevel sinnsykt god når du lager et hull som fører til ei vifte i fronten. tenker å legge en fin list utenpå Vanlig vis så har disse rørene en fin avslutning der de skal stikke ut - en slags list/kant. Lenke til kommentar
flabben Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Sånn kan det gjøres 120mm titan vifte i Skyhawk case http://www.home.no/barakuda Lenke til kommentar
karamba Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Dremel er tingen! Lag en mal på hullet, tegn opp, kutt og puss. Montèr viften bak hullet, og vips! Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Noe som ar fint å lage fanduct av er bassrør, til høytalere. f.eks slike. De har en fin konteringskant og blir liggende fint i kant med kabinettet ( så sant det er flatt der). Man må bare finne riktig størrelse. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Fan-ducten min er en reflektor som hører til en innfellbar taklampe.. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Fan-ducten min er en reflektor som hører til en innfellbar taklampe.. jepp, selvgjort er velgjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå