Gå til innhold

vifte i front?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front.

edit: typo.

ja skal ha chieftech, men det var ikke et spørsmål om det var plass eller ikke,

hvor man får tak i det eller om man lager sjøl var det jeg lurte på.... ;)

Lenke til kommentar
Kommer jo helt an på hvilket kabinett du har og hva det er plass til... Har du f.eks et chieftec er det garantert plass til to 80mm vifter i front.

Hva er *det* som du leiter etter? Et "viftekit"? Er det ok for deg at jeg tolker meg fram til at det er vifter du leter etter? I såfall; se her, her og her.

Lenke til kommentar

Hva er *det* som du leiter etter? Et "viftekit"? Er det ok for deg at jeg tolker meg fram til at det er vifter du leter etter? I såfall; se her, her og her.

fant ingen ting på linkene dine...

gidd du lage linker til akkurat kit'ene? ;)

Lenke til kommentar

Det finnes ingen kits for dette. En lager løsning selv ved hjelp av div. deler:

Fanduct: Dette er ikke å få tak i lenger på noen av webshopene jeg kjenner til. Det består ganske enkelt av et rør som ser ut som det er laget for en Sub-høyttaler. Du kan sikkert få slike på Biltema ol.

Vifter: av valgt dimensjon. Vanlig vis 120mm men 80mm er også brukt en del. Sørg for å skaffe Fanducten i samme dimensjon som vifta slik at det ikke ser stygt ut. Velger du ei 120mm vifte, så velger du et 120mm rør.

Viftegriller: på begge sidene av viften(e) slik at ingenting blir ødelagt ;) Velger du litt mer fancy, laserkuttede griller så vil du oppleve å få mer støy og mindre beskyttelse (avhengig av motivet på grillen). Det er allikevel nesten nødvendig på en slik mod da vanlige viftegriller ser lite pent ut i fronten, og tro meg: dette er en mod som vises! På innsiden bør du velge en vanlig grill for å minske støy og øke beskyttelsen.

Lys: Dette er også nesten helt nødvendig for at denne moden skal være noe pen å se på. Kald-katoder og vifter med gjennomsiktige vifteblader kan være en løsning, men vanlige vifter går også ganske bra. Du kan også lakkere viftebladene i f.eks. UV reaktiv lakk for å få en ganske fet effekt kombinert med UV-katoder. Led-vifter er kanskje det beste og enkleste for denne moden.

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

har ikke tenkt å ha fan-grill utenpå sjakten, bare inni

Det er vel hele poenget. Har ikke sett noen som har satt viftegrillen utenpå fanducten. Grillen vises allikevel sinnsykt god når du lager et hull som fører til ei vifte i fronten.

tenker å legge en fin list utenpå

Vanlig vis så har disse rørene en fin avslutning der de skal stikke ut - en slags list/kant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...