Gå til innhold

Lage ett CD-kartotek

Anbefalte innlegg

Heisann!

Håer det fins noen her som kan hjelpe meg litt.Har en stor cd-samling og har funnet ut at ett kartotek på dataen hadde vært fantastisk.Nå er ikke datakunnskapene mine større enn en litt over middels menigmann så jeg håper at det fins noen som har gode tips/ideer om hvordan dette kan gjøres.

Sortering alfabetisk er vel det letteste men alle gode tips mottas med takk!

På forhånd takk for hjelpen!

gs :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange freeware programmer til dette formålet. Vet at en kompis har hele DVD samlingen inne på et sånt gratis program. Dette programmet hadde til og med støtte for strekkodeleser :-)

Ellers er det jo en ganske kurrant sak å programmere et enkelt selv, DBMS (Som microsoft access) er jo også et alternativ, men dette er ting som er litt mer omfattende å sette seg inn i.

Du får lete litt på nettet og se hva du finner :-)

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale Orange CD som du finner på http://www.firetongue.com/. Et enkelt program, men fleksibelt og med gode muligheter for å tilføye felter. Gode statistikk- og søkefunksjoner.

Shareware, med 30 dagers demo.

Fra hjemmesiden:

OrangeCD Catalog is the comprehensive music database program for cataloging your music in any format: CDs, DVDs, records, MP3 files or tapes. To add a new CD to the database, you just need to insert the CD in your computer, and OrangeCD will download all information from Internet. You don't have to type a single word. Filling your music CD database becomes quick and easy. Now you can find out if you own a specific album or song, print CD changer index sheet, put your album reviews on the web or calculate your total collection value.

Lykke til!

Petanque

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...