Windoge Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Alle sier jeg burde helst klokke memory clock, og holde engine lavere. Kan jeg klokke memory mer om jeg holder engine clock lavere da? Tenker på at det kanskje har noe å si for varmen av memory. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 det kan vel du eksprimentere med, og poste resultatet. Har ikke lest at det skal ha noe å si, derimot har jeg lest at man får ofte mest utbytte av å klokke rammen (altså "høyere" ram er bedre enn "høyere" core). Det er gjerne slik at coren slites raskere ut, altså om man bare klokker rammen hardt, vil korte var 6år og ikke 4år. (når det gjelder den faktiske levetiden har ikke jeg peiling, men eksemplifiserer bare) coren lager mer varme enn ram(og den takler vel også høyere temperaturer), har man ikke god gjennomlufting kan det vel tenkes at corens "varmeavfall" blir dumpet på rammen, som da ikke kan klokkes like høyt, da er vi tilbake til "punkt nr1". (nemlig utbytte av ram/core klokkking) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå