ilalo Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) HeiSiden det er så mange oppegående mennesker her så håper jeg noen kan svare på om jeg bør bytte ut enkelte deler eller alt av det jeg har akkurat nå i gaming pcen minKan liste opp det jeg har i skrivende stundHovedkort : ASUS P8Z77-V PROPSU : EVGA SuperNOVA 850 G2 Ram : Corsair Vengeance 8 GB CPU :INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZCase :FRACTAL DESIGN FULLTOWER DEFINE XL USB 3.0 BLACKGPU :Nvidia Gtx 780 Ti ClassifiedPå forhånd takk til dere som tar dere tid til å lese/svare Endret 14. mai 2016 av ilalo Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hva er målet ditt? (Oppløsning, FPS) Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Målet er å ha en pc som holder like lenge som den jeg har nå har gjortOppløsning blir nok 1080 og fps må nok være på 60 på de nyeste spillene og kommende spillRett og slett en gaming pc som er rigget for fremtiden og som ikke koster skjortenDerfor er spørsmålet mitt,er det noe jeg trenger å bytte ut?Ps : jeg har aldri klokket skjermkortet mitt,ingen anelse hvordan man gjør det så vet du/dere det Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 For 1080p@60hz syntes jeg ikke du trenger gjøre noe som helst ennå. Overclock CPU og GPU og kos deg. Overklokking av GPU kan du gjøre i MSI Afterburner Overklokking av CPU i BIOS. Du kan google alt det der Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Klarer ikke å dra The division alt makset i 60 fps Vil det hjelpe på om jeg overklokker cpuen og gpuen?Spørs om jeg tør det der,må kanskje høre med noen som kan det for jeg har aldri gitt meg ut på det der,selv om jeg har lekt med tanken Så du mener jeg ikke bør oppgradere til gtx 1080 når det kommer ut? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 For 1080p@60hz syntes jeg ikke du trenger gjøre noe som helst ennå. Støttes. Det er kanskje ikke det nyeste nye, men av det som finnes på markedet i dag er det ingenting som slår meg som verdt å oppgradere til. Du kan vurdere å oppgradere til Broadbwell-E når det kommer, og Nvidia Pascal når det kommer. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 The Division er CPU heavy, så hvis du får klokket til rundt 4.5GHz, vil det hjelpe på. Mulig du også trenger en ny CPU kjøler, spørs hva du har nå. En SSD som systemdisk, hvis du ikke har det allerede. 8GB minne til skader ikke, men få spill som utnytter de 8 du allerede har. Ellers er det bare å vente på benchmark og priser på GTX1080 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg har Cooler Master Hyper 212 Evo som cpu kjøler,er det bra nok om jeg skal overklokke?Jeg har 3 ssd disker ,glemte bare å nevne de Er det lett å overklokke for en som aldri har gjort det før? kanskje dumt spurt siden dere sikkert er ganske dreven innenfor overklokking =) Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg har Cooler Master Hyper 212 Evo som cpu kjøler,er det bra nok om jeg skal overklokke? Jeg har 3 ssd disker ,glemte bare å nevne de Er det lett å overklokke for en som aldri har gjort det før? kanskje dumt spurt siden dere sikkert er ganske dreven innenfor overklokking =) er ikke så vanskelig, du kan enten overclpcke cpu manuelt, eller gjøre det gjennom hovedkortet har samme cpu og hovedkort, har testa både manuell OC og manuell Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 14. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2016 Kan du kanskje guide meg eller finne guide som du evt har brukt for å overklokke cpuen?Vil det hjelpe med den kjøleren jeg har? =) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Tja oppgradere til 16GB RAM og kjøpe et GTX 1070 kort når det kommer. Ikke at mer RAM gir deg mer fps, men kjekt med litt headroom. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hvor mange fps ekstra kan han forvente å få med et 780Ti til? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Har hatt samme cpu som deg, 4.4Ghz er lekende å stille inn på, etter det litt prøving og feiling og litt over middels kjøler må til. Overklokking kan gjøres i windows og med rett programvare. Råder deg til å forske på overklokking og spare til nytt skjermkort. Noen synst 8GB Ram funker helt ok men dette er lett å følge med på om du makser og evt oppgradere. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Selv jeg som sitt med. Asus P8Z68-Pro I7 2600k 8gb gtx 670 Og dette vil forsatt fungere bra så fort jeg får bytta mitt gtx 670 med gtx 1080. Samt du har en litt bedre cpu enn meg og du vil klare deg fint med det du har, men i disse dager så går det bare mer og mer på skjermkort. De siste årene så har ikke cpu`ene ikke blitt noe spes bedre. Dem har bare blitt litt mer effektiv med å utvikle mindre varme, bruke mindre strøm. Så for deg så er det beste å spare og få kjøpt et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 15. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2016 Tusen takk til alle dere som har svart,setter veldig pris på det Siden folk mener at jeg kan leve med det jeg har og kun trenger å evt oppgradere skjermkortetEr det noen som vet eller kan hjelpe med å finne guid som hvordan man overklokker cpuen min?Setter stor pris på dette her,spesielt siden jeg er såpass "noob" på det området der Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 http://www.overclock.net/t/1247413/ivy-bridge-overclocking-guide-with-ln2-guide-at-the-end Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Programmer du trenger: CPU-Z, for å sjekke volt og frekvens. http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html For å sjekke temperaturer, f.eks Realtemp https://www.techpowerup.com/realtemp/ For å stresse CPU. Pleier å bruke Intel Burn Test for kjapp sjekk, Prime 95 for lengre test. Intel Burn Test http://www.majorgeeks.com/files/details/intelburntest.html Prime 95 http://www.mersenne.org/download/ Kan også være en fordel å oppdatere Bios først. Ha tilgang til internet på en annen maskin/nettbrett, hvis du trenger å sjekke ting mens du er i bios. Start cpu-z, realtemp og intel burn test, og kjør noen omganger med intel burn test før du begynner å forske i bios. Volt på CPU bør være under 1.4v, helst under 1.35v, temperaturer under stress test bør ikke være over 80C, helst 75 eller lavere. Før du overklokker bør verdiene ligge enda lavere. Denne videoen kan være til hjelp. Du klare neppe så høyt som han har, så begynn med f.eks 4GHz, og sjekk temp og volt under stress test. https://www.youtube.com/watch?v=wnH0luwrcfE 1 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 23. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Orker ikke å lage en helt ny tråd så derfor spør jeg videre her på en ting som jeg lurer påOm jeg skaffer meg 1070 eller 1080,er det noe jeg bør oppgradere eller vil alt fungere "out of the box" ? Tenker på Hovedkort,Cpu feksTakk for svarEdit : Hvis jeg må oppgradere hovedkortet/cpuenBør jeg velge ut en av komplett sine oppgraderingspakker? er det mest gunstig for meg med tanke på pris osv? Endret 23. juni 2016 av ilalo Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Trenger ikke skifte noe annet, plug'n'play. Kan være en ide å velge "custom" og "clean install" når du installerer skjermkortdriveren, selv om du har geforce fra før. Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 24. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2016 ok,takk for svarså da tror ikke du at Cpuen min blir "bottleneck" eller hva det kaller det for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå