Gå til innhold

Dette er vinnerne og taperne fra forrige generasjon


Anbefalte innlegg

 

Brukes Witcher 3 med Nvidia Hairworks på? Minner på at dette er noe som favoriserer Nvidia med mindre man fikser det med noe alla dette : http://wccftech.com/witcher-3-run-hairworks-amd-gpus-crippling-performance/

Nei. (Se egen sak lenket til fra side 2 for forklaring av våre testrutiner. )

 

 

Supert!

Det skader derimot ikke å påpeke dette flere steder :)

 

 

 

 Vi har likevel passet på å ikke ta i bruk innstillinger og effekter som er (eller kan være) spesielt tilpasset Nvidia eller AMDs drivere og grafikkort, slik som Nvidias «TXAA»-kantutjevning, «HBAO+»-lyssetting og «Hair Works», eller «PureHair»-effekten i Tomb Raider – som har aner fra AMDs TressFX-kode). Vi har også latt være å dra kantutjevningen helt i taket bare for å kunne si at vi har valgt de tyngste innstillingene.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del så lurer jeg på hvor mye dollar tek.no fikk for denne testen av 980 Ti, når vi vet hva nvidia reklamerer hvor mye 1080 yter bedre enn 980 Ti.

 

Om dette stemmer, så blir det 1070 på meg! Men har mine tvil..

 

det er vel 980 de reklamerer at 1080 er mye bedre enn, ikke Ti-kortet

Lenke til kommentar

Sku gjerne ha sett at dere også hadde gtx 670/680 med i testen av kort. Mitt gtx 670 gjør jobben sin forsatt i dag, og hadde vært gøy å sett hvor mye bedre gtx 1070/1080 er.

 

Ja hvis du spiller i 1080p 60 Hz og ikke er kravstor til innstillinger i spilla så. GTX 1080 vil vel være 2-3 ganger så rask som 670 kortet ditt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"null" presterer overraskende bra i the Witcher 3 med 4k oppløsning.

 

 

 

 

- Jeg lurte litt på den der...

Hvilket kort "NULL" skal representere hadde vært kjekt å få vite.

Det er tydelig at dette er en bug.

 

Om jeg da ikke har misfortått fullstendig.

Det hadde ikke vært første gangen at det har skjedd..., for å si det slik.

Lenke til kommentar

 

"null" presterer overraskende bra i the Witcher 3 med 4k oppløsning.

 

 

 

- Jeg lurte litt på den der...

Hvilket kort "NULL" skal representere hadde vært kjekt å få vite.

Det er tydelig at dette er en bug.

 

Om jeg da ikke har misfortått fullstendig.

Det hadde ikke vært første gangen at det har skjedd..., for å si det slik.

 

Det er R9 Fury

Lenke til kommentar

Ønsker meg en grundig test ment for 4K ytelse i nyere spill nå som dere har fått tak i 1080 ^_^ - håper dere får tak i 2 kort så dere kan teste de i SLI også :)

Vi vil nok absolutt komme med en sak på SLI-ytelse fremover :)

 

 

"null" presterer overraskende bra i the Witcher 3 med 4k oppløsning.

 

 

 

- Jeg lurte litt på den der...

Hvilket kort "NULL" skal representere hadde vært kjekt å få vite.

Det er tydelig at dette er en bug.

 

Om jeg da ikke har misfortått fullstendig.

Det hadde ikke vært første gangen at det har skjedd..., for å si det slik.

 

R9 Fury, er på plass nå.

 

Jeg ønsker meg også høyere oppløsninger for testene som nå kommer. De nye kortene bør greie å dra spill på 4K nå snart og det er jo også viktig å se hvilke spill som kan greie å holde 144 fps stabilt i 1080p ( For G-sync / freesync skjermer ) .

 

Vi vil teste kommende grafikkort i samme oppløsninger som demonstrert her. Altså 1920x1080, 2560x1440 og 3840x2160.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar at det ikke ble helt klart, men det jeg siktet til var litt nyere spill enn det dere har valgt.

GTA V er tross alt et spill som ble utgitt i 2013 og ble portert først i 2015 til pc , de fleste er vel ferdig med å spille det for lengst vil jeg anta.

 

Av de utvalgte spillene vil jeg tro at Witcher 3 er det som gir et bedre innblikk på ytelsen i de siste spillene som er sluppet og jeg liker at spillene som testet i det minste er litt aktuell for de som leser testene , men det er nå i alle fall mitt syn på dette og valget av spillene dere har bør vel greie å vise hvor bra disse yter i de forskjellige skjermskrotene i både Dx11 , 12 og Opengl eller andre varianter.

Lenke til kommentar

Jeg antar at det ikke ble helt klart, men det jeg siktet til var litt nyere spill enn det dere har valgt.

GTA V er tross alt et spill som ble utgitt i 2013 og ble portert først i 2015 til pc , de fleste er vel ferdig med å spille det for lengst vil jeg anta.

 

Av de utvalgte spillene vil jeg tro at Witcher 3 er det som gir et bedre innblikk på ytelsen i de siste spillene som er sluppet og jeg liker at spillene som testet i det minste er litt aktuell for de som leser testene , men det er nå i alle fall mitt syn på dette og valget av spillene dere har bør vel greie å vise hvor bra disse yter i de forskjellige skjermskrotene i både Dx11 , 12 og Opengl eller andre varianter.

 

Enig. De burde slengt med DOOM og Hitman også.

Lenke til kommentar

Til alle som klager på viftestøy, varme kort etc:

egentlig er ALLE stock luftkjølere "so-so" med tanke på effektiv kjøling. Hvis dere anskaffer flaggskip-grafikkort som oftest avgir 200-400+ watt med varme burde dere veldig seriøst vurdere vannkjøling, og ikke hva som helst - men fra seriøse produsenter som kan vannkjøling, eksempelvis EKWB.

Ja det koster, men til gjengjeld kan kort som vanligvis opererer med ca 80C under full last (eks: 100% belastning med SETI som bruker GPU, over lang tid) vil gjerne ligge godt under 60C, kanskje under 50C - selv med CPU kjøler i samme loopen.

Så hvis dere kjøper flaggskip-kort for 6000NOK og mer, og har "rigger" som gjerne koster 20k og oppover, ikke vær gnitne og skaff dere vannkjøling.

En annen men like viktig bonus er at vannkjølte maskiver er veldig stillegående. Enten stor radiator med saktegående vifter eller en helt passiv (men stor) radiator fungerer helt ypperlig.

 

Og før noen klager på lekkasjer o.l: jeg har bygget sammen mitt system for nesten 2 år siden. Har aldri etterfylt kjølevæske, og den har ikke gått ned 1mm på tanknivå. Om man bruker hodet (og nyttige tips fra andre) så fungerer alt ypperlig.

Lenke til kommentar

Synes det var en veldig bra liste med spill, som gir et ganske balansert resultat. Witcher 3 er med, og det er Tomb Raider og. Ingen av dem gir mye til den andre siden, og til sammen bør de nulle hverandre ut ganske bra. GTA V er jo bare like bra for begge produsenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...