Gjest medlem-329093 Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Lurer på om jeg må kjøpe ruter i tillegg eller om det ISP leverer er en slags kombinert modem og ruter? Og hvilke kabler trenger jeg for å koble til utstyr med ethernet? Cat5 eller Cat6, krysset eller ukrysset? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Som regel får man routermodem. Av kabler trenger du Cat5e eller høyere. Helst ukrysset. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Man trenger ikke krysset lengre. Vanlig at man trenger en switch i tillegg for å ha nok porter å koble til alle enheter. Edit: Ikke alle leverer trådløs router som standard, så hvis du vil ha trådløse enheter koblet på, så kan det hende du må ha det. Endret 14. mai 2016 av KarpeSkrotum Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Takker folkens REDIGERT: Jeg fikk rutermodem, som er både kablet og trådløst. 4 porter for kabel og jeg trenger egentlig ikke flere. Kjøpte Cat6 kabler. Alt annet kjører wifi. Og rutermodemet har WPA2-AES Saken er løst. Endret 31. mai 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå