Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til budrunde! By på bolig som har lagt ute i 5-6 mnd, ingen bud hittil.

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Jeg og madammen tenker å by på en bolig som har lagt ute en stund, nærmere et halvt år.
Jeg sendte min far og bror på visning fordi jeg bor på andre siden av landet.
HER ER HUSET!

Jeg har pratet med megler og det er ikke kommet noen bud siden det ble lagt ut.
Selger kjøpte boligen for 1,5 år siden og fikk deretter ikke solgt sin gamle bolig. Han valgte å bli boende i sin tidligere bolig.
Det har tidligere vært noen interesserte som har vært på visning, og hadde muligens tenkt til å by men de fikk ikke godkjent av banken før de hadde solgt sin bolig var svaret til megler.

Da selger kjøpte kjøpte for halvannet år siden gav han 2 750 000.
Prisantydningen nå er på 2 800 000, og de har ikke endret på denne i løpet av tiden den har lagt ute.

Boligen er i den stand at man kan flytte inn og bo, men det er et 100 år gammelt hus, men som er godt vedlikeholdt. Men det er f.eks ikke vaskerom, ikke toalett i 2. etg noe vi må ordne (har 2 unger), ganske gammel stil i deler av 2 etasje, så man bør legge parkett og nytt panel på endel vegger oppe.
Megler har sagt at det ikke er fukt i kjelleren, men på visning var det litt fukt på gulvet i jordkjelleren, her må man gjøre noe, men det har ikke gått ut over bygningen.

Så da er spørsmålet hvordan bør vi by, og legge opp taktikk for budrunden?
Jeg tenker at vi ikke er så interessert i å legge for mye penger på bordet i.o.m at vi tenker å bruke ca. 500 000 på oppussing i ettertid. Villig til å strekke oss til rundt 2 600 000, helst mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med et skambud så oppnår du bare å irritere selger. Det faktum at selger ikke har nedjustert prisantydning indikerer at vedkommende ikke er presset til å selge og vil sannsynligvis ikke gå mye under. Begynn på 2,6 så ender dere på 2,7.

Forøvrig en sjarmerende bolig med nydelig beliggenhet!

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

2,4 eller 2,5 ville jeg startet på, det er ikke så lett å avfeie helt uten å ihvertfall vurdere det, så får han presset prisen opp kanskje 100k, og føler han har fått presset opp prisen og blir fornøyd :)

Lang tidsfrist kan også være greit, slik at selger ser at det evt. ikke kommer inn noen andre bud og får tid til å tenke seg om, frist på ett døgn kanskje.

Lenke til kommentar

Begynn med et skambud så oppnår du bare å irritere selger. Det faktum at selger ikke har nedjustert prisantydning indikerer at vedkommende ikke er presset til å selge og vil sannsynligvis ikke gå mye under. Begynn på 2,6 så ender dere på 2,7.

Forøvrig en sjarmerende bolig med nydelig beliggenhet!

Angående skambud så hadde jeg vært enig med deg hvis det hadde vært bud inne på den tidligere. Såvidt jeg forsto så hadde det ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...