Gå til innhold

Tykkelse på 2.5" disker?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en 2.5" disk inn i en satellitmottaker. Kjøpte en ekstern 3 TB og tok disken ut av den, men den var for høy til å få plass i hullet. Hva er de forskjellige høydene på 2.5" disker, og hvordan finner man ut tykkelsene på de? De jeg har kikket på har ikke nevnt noe i det hele tatt... Og eksterne disker er jo vanligvis billigere enn interne, så derfor kikker jeg etter dem...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Jo flere bit man pakker inn i en bestemt flate på en snurredisk, jo flere feil oppstår det normalt i bakgrunnen. Disken har selvfiksende egenskaper for å reparere dette kontinuerlig, men risikoen er større for filkorrupsjon. Derfor jeg er litt forsiktig med den aller høyeste kapasiteten rent statistisk sett. Denne disken har jeg ikke noe erfaring med så det kan godt være den er helt grei og veldesignet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Ok. Jo flere bit man pakker inn i en bestemt flate på en snurredisk, jo flere feil oppstår det normalt i bakgrunnen. Disken har selvfiksende egenskaper for reparere dette kontinuerlig, men risikoen større for filkorrupsjon. Derfor jeg er litt forsiktig med den aller høyeste kapasiteten rent statistisk sett. Denne disken har jeg ikke noe erfaring med så det kan godt være den er helt grei og veldesignet.

Dette er som sagt til en PVR, så det er ikke så farlig om jeg mister data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...