Gå til innhold

Hva dekker reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ute og filmet i dag, og jeg gikk over ende og knuste 2 mobiler, linse og speilrefleks. Videokameraet ser ikke skadet ut utvendig, men har ikke prøvd funksjonene på det enda. Er dette sånn som kan dekkes av reiseforsikring? (Jeg husker ikke hvor jeg har reiseforsikring nå, men det finner jeg ut etterpå... ;-) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva dekker reiseforsikring?

Det som er angitt i vilkårene...

Hvordan kan noen svare når du ikke selv vet hvilken forsikring du har?

Vil jo tro at det er NOGEN LUNDE like vilkår hos de forskjellige selskap. Evt, kan det gå på innboforsikring?

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Reiseforsikring dekker deg så fort du går utenfor huset.

Den gjelder ikke når du er hjemme eller på jobb.

Den dekker heller ikke skader mens du reiser mellom og jobb.

Bare å melde fra så får du beskjed.

Du må betale en egenandel .

Mange forsikringer har også en klausul om at det må være en eller annen form for ekstern påvirkning .

For eksempel at noen dultet borti deg så du mistet noe i bakken og det ble ødelagt .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du snubler i en rot en går og på rævva og knuser alt du har i sekken dekkes det ikke av reiseforsikringen...

Det spørs helt på forsikringa. Noen dekker slike uhell. Andre dekker bare ting som tyveri.

Reiseforsikring dekker deg så fort du går utenfor huset.

Det er altfor enkelt å bare si dette. Noen reiseforsikringer gjelder ikke for reiser som ikke innebærer minst én overnatting.

Du må betale en egenandel .

Heller ikke dette har du dekning for å si. Ikke alle har egenandel. Da dama mista objektivet sitt i bakken var det null egenandel hvertfall. Endret av L4r5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener ikke å være ekkel eller vanskellig, men du har vel ikke helt kontroll på sakene dine... Man må da vite hvor man har kjøpt forsikringene sine? Når man kjøper en forsikring får man alltid en eller annen form for forsikringsbevis, enten digitalt (pdf) eller på analogt/gammeldags papir. Og det er vel ingen banker som kun har mobilbank? Det er helt sikkert en løsning for nettbank på PC.

Lenke til kommentar

Mener ikke å være ekkel eller vanskellig, men du har vel ikke helt kontroll på sakene dine... Man må da vite hvor man har kjøpt forsikringene sine? Når man kjøper en forsikring får man alltid en eller annen form for forsikringsbevis, enten digitalt (pdf) eller på analogt/gammeldags papir. Og det er vel ingen banker som kun har mobilbank? Det er helt sikkert en løsning for nettbank på PC.

Har du med forsikringspapirene dine på ferie, ikke jeg i hvert fall!!

Lenke til kommentar

Selskapet hvor jeg har reiseforsikring sender meg hvert år ved forfall et kort i kredittkortformat som jeg har med sammen med andre kort. Dette kortet kan gjøre ting mye enklere hvis det skjer noe i utlandet. Ved behov har jeg andre dokumenter "med meg" i form av skylagring.

Spørmålet her var ikke om å ha med dokumenter, men å vite hvor man er forsikret. TS forteller at han ikke vet hvor han har sin forsikring. Er det unaturlig å forvente at man vet hvor man har kjøpt forsikringen?

Lenke til kommentar

Selskapet hvor jeg har reiseforsikring sender meg hvert år ved forfall et kort i kredittkortformat som jeg har med sammen med andre kort. Dette kortet kan gjøre ting mye enklere hvis det skjer noe i utlandet. Ved behov har jeg andre dokumenter "med meg" i form av skylagring.

Spørmålet her var ikke om å ha med dokumenter, men å vite hvor man er forsikret. TS forteller at han ikke vet hvor han har sin forsikring. Er det unaturlig å forvente at man vet hvor man har kjøpt forsikringen?

Tja, jeg vet hvor jeg har forsikring men mange bytter omtrent årlig og da skjønner jeg godt man blir usikker.

Forsikringsbevis husker jeg at jeg fikk når jeg hadde forsikringene sine i If men kan ikke huske jeg har fått det av Nemi.

Lenke til kommentar

Om du snubler i en rot en går og på rævva og knuser alt du har i sekken dekkes det ikke av reiseforsikringen...

Det spørs helt på forsikringa. Noen dekker slike uhell. Andre dekker bare ting som tyveri.

Da vil jeg gjerne vite hvilket selskap som har innebygget tabbeforsikring, i såfall bytter jeg på flekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...