Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

760 SLI fungerer ikke, dårligere enn kun 760

Anbefalte innlegg

Installerte nettopp et nytt hovedkort, for å kjøre 760 SLI, alt fungerer fint untatt SLi-en. Får MYE bedre fps med SLI slått av enn når det er slått på. Brukte unigine valley benchmark for å teste, får alt i fra 12-25 fps med sli, uten sli får jeg 60-100fps. Med SLI på valley, så kjører det ene grafikkortet saktere enn det andre. 

http://s32.postimg.org/valy37alx/Capture.png

Har slått på SLI nvidia kontrollpanel. Har ingen strømsparingsinstillinger på. Har den siste driveren fra nvidia. Har sjekket hovedkortet og grafikkortene står i riktig PCI "slot". Har selvfølgelig SLi bro på, bruker den som kom med hovedkortet. Har også brukt 3D settings i nvidia kontrollpanel til å vise på skjermen om valley bruker SLI, noe som den gjorde. 

Det jeg synes er så rart, er at den ene kortet kjører så sykt mye tregere enn det andre, forstår at det kan være avvik mellom de to, men ikke så mye?!

Specs:

i5 4690

2X MSI gtx 760 gaming twin frozr (N760 TF 2GD5/OC) 

- Driver 365.10

8GB ram ddr3

ASUS Z97-A

Cooler master G650M

Windows 10 pro

Endret av Ooooj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://forums.geforce.com/default/topic/546072/sli/670-sli-performance-worse-than-single-/2/

du er ikke den eneste

er ikke ALT som blir bedre med flere skjermkort.

Noen spill/tester liker fortsatt enkeltkort forran SLI/Xfire oppsett

Visste dette før jeg kjøpte, men dette gjelder for alle applikasjoner og spill som bruker grafikkortet. Har prøvd mange spill, er det samme for alle. Startet en annen tråd for dette grafikkortet som ikke kjører som det skal alene, så har egentlig ikke noe med SLI å gjøre. Er bare at i SLI så blir jo grafikkortene like trege som det tregeste, derfor får jeg så dårlig fps i SLI. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...