Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Dette var over FINN sant? Hvorfor bruker i så fall ikke folk betalingsgarantien? Skjønner ingenting jeg. Koster penger Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Litt utenfor ontopic men er det noe vi kan gjøre i forumet som kan gjøre brukthandel mer tryggere for våre faste brukere? Kom gjerne med utspill i en egen tråd, takk. Admin De fleste aktive brukere her kan vel stoles på for det vil høres om de gjør noe galt, og hvilken tråd? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Koster penger Gebyret er vanligvis 3% av kjøpesummen, men med 20 NOK som minimum og 500 NOK som maksimum. Se eksempler. Har man ikke råd til dette får man heller kutte ut hele greia. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Hvis det er et godt tilbud og selger ikke er villig til å bruke betalingsgarantien hvis jeg finner det nødvendig er det bye bye for min del. Synd at slike folk driver å utnytter andre som stoler på folk, men sånn er det nå en gang. De fleste misliker å bli mistenkeliggjort. Gjør du en politianmeldelse av dette får vedkommende det i historikken sin. Viser det seg etterhvert at det var en misforsåelse kan du trekke anmeldelsen. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding. Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding. Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det? Det blir jo kunden som må betale returen, forskjellen er at kunden ikke må ta med pakken hjem, for så å komme tilbake og at det blir nesten umulig å svindle Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding. Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier. Du motsier deg selv, så lenge de tar betalt så har de noe med handelen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Men, det burde være lov å åpne postoppkrav pakker før en betaler, det er jo hele vitsen med postoppkrav, sikkerheten, men med dagens lover, sikkerheten til svindlerne og ikke kjøperne Nei, absolutt ikke! Da vil mottaker sammen med en tilfeldig postansatt eller post i butikk-ansatt måtte vurdere om kunden har fått det han bestilte - et håpløst konsept... Det eneste den ansatte kan gjøre er å(sammen med deg) åpne en fysisk skadet pakke for å kontrollere om innholdet er i orden, og evt. skrive skademelding. Nei, KUNDEN må vurdere om han har fått det han har bestilt, for så vurdere om han skal betale Vi har angrerett i Norge og det er jo mye enklere om en kan angre før en betaler, men er det en "ekte" vare så kan en bli belastet for retur Man får ikke utlevert pakken før det er betalt. Posten er kun transportør og har ingenting med selve handelen mellom selger og kjøper å gjøre. Du reklamerer til selger, ikke Posten, hvis det er noe med varen. Eneste Posten har noe med er transportskade som BIGG sier. Du motsier deg selv, så lenge de tar betalt så har de noe med handelen Og du vet ikke hvordan ting fungerer i praksis... Har du noen gang hentet en pakke på posten? Posten tar ikke betalt for varen. De tar betalt for frakten og formidlingen av betalingen av varen fra kjøper til selger. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det? Det blir jo kunden som må betale returen, forskjellen er at kunden ikke må ta med pakken hjem, for så å komme tilbake og at det blir nesten umulig å svindle Nei, det blir avsender. Uavhentede pakker returneres til avsender for avsenders regning. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Så hva om kunden bløffer og påstår at det ikke var det som ble bestilt? Hvordan skal den ansatte i posten vurdere det? Ser ikke helt poenget. Da blir den jo bare sent i retur etter 14 dager. Kunden vil jo at det skal være det han har betalt for i pakken..hvorfor skal han prøve seg på en bløff da? Da får han jo ingenting. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2016 Del Skrevet 15. mai 2016 Poenget er at eg ser ikke hvorfor posten skal være en del av den loopen. Enten får mottaker betale for pakken og få den ut før den åpnes, eller så får mottaker droppe å hente pakken og så sendes pakken i retur. Lenke til kommentar
blomster124 Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Men tilbake til det jeg lurer på... Bør jeg vente å se om jeg får mobilen i posten, eller kontakte politet med en gang? Gir jo ikke mening at han ikke svarer på meldingene mine om han faktisk har sendt mobilen... Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Men tilbake til det jeg lurer på... Bør jeg vente å se om jeg får mobilen i posten, eller kontakte politet med en gang? Gir jo ikke mening at han ikke svarer på meldingene mine om han faktisk har sendt mobilen... Kanskje han er lei av gnål? Knust telefon? Ligger på sykehus? Etc, etc, etc... Gi nå pakken noen dager før du roper ulv. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Kanskje han er lei av gnål? Ti meldinger på to-tre dager er ekstremt – det er verre enn ei tastekjerring. Jo, lei er han garantert. Men når det er sagt – det er så godt som sikkert at han er svindler. 1 Lenke til kommentar
blomster124 Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2016 Jaja det er verst for han det, har ikke tenkt å la dette gå. Han som får svi for det etter hvert. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 (endret) Dette var over FINN sant? Hvorfor bruker i så fall ikke folk betalingsgarantien? Skjønner ingenting jeg. Koster pengerVerdt 1500 kr? Det er ingen grunn til å synes synd på deg ihvertfall. Folk er naive. Edit. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1694641 Lærte du ingenting forrige gang? Endret 17. mai 2016 av Woods 5 Lenke til kommentar
Woods Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 Jaja det er verst for han det, har ikke tenkt å la dette gå. Han som får svi for det etter hvert. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå