Marte- Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Hei! Jeg driver å skriver en oppgave nå og lurer på hvor mye som skal til for at man blir tatt for plagiering? Jeg har ikke noe ren avskrift, sett bort i fra et par sitat, men store deler av oppgaven min bygger på ett kapitel i en bok. Jeg referer til denne boken og sidetall hyppig. Men jeg føler på en måte at jeg bare har skrevet et sammendrag av dette kapitelet, og tatt med litt ekstra her og der. Så hva tror dere? Er det kun ren avskrift som blir tatt som plagiering? Endret 14. mai 2016 av Marte- Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 Hva er det du prøver å oppnå med avskiften? Paraphrasing og sitering med kildehenvisning er ikke plagiering, men om hele teksten din er basert på andre sitt arbeid så kan det vise svak forståelse for emnet. Finn kilder, vis klart og tydelig at dette er basert på en annen tekst. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Det å bruke kildehenvisninger er ryddig og etteretterlig. Du kunne vel med fordel brukt flere stoffkilder hvis dem er tilgjengelig for å dekke et større område og tatt opp kontroverser du finner. Endret 14. mai 2016 av vidor Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Så lenge du er flink med kildehenvisninga så er det ikkje plagiat å "skrive av" eit kapittel i ei bok. Men dersom oppgåva stort sett består av det du har henta frå denne boka så vil du få ein dårleg karakter sidan du ikkje sjølv har jobba med oppgåva. Dersom du skal skrive ei oppgåve på denne måten så bør du i det minste hente informasjon frå fleire kilder. Då kan du i det minste vise til at ditt arbeid har bestått av å samle informasjonen til ei kortfatta tekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå