Beetlebum Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Har Dr.DivX og skulle gjerne ha rippa noen DVD'er JEG HAR TIL ODEL OG EIE for å kunne vise på PC'n. Noen som kan gi meg en liten guide hvis jeg sier at jeg vil ha filmen med norsk undertekst?? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 har lagt ut en tutorial på hjemmesida mi (vet det er lenge sida den var oppdatert!)... uansett... det er slik jeg lager mine divx/xvid... føler at jeg har litt for lite kontroll i slike alt-i-ett programmer... Lenke til kommentar
bokperm Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Bruk flaskMPEG til konvertere filmen din med. Når du laster inn IFO filen fra dvd'n kan du velge hva slags subtitles du vil ha. Mulig at du først må rippe inn dvd'n på harddisken før du kan encode filmen. DVD decrypter er et fint program til det. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Bruk flaskMPEG til konvertere filmen din med. Når du laster inn IFO filen fra dvd'n kan du velge hva slags subtitles du vil ha. Mulig at du først må rippe inn dvd'n på harddisken før du kan encode filmen. DVD decrypter er et fint program til det. Jeg sliter litt med akkurat dette å gjøre om fra vob til divx/xvid. Problemet er ikke å gjøre det, men problemet er at filmen blir svært kornete og det henger igjen streker etter personer beveger seg. Vet noen hvordan dette blir fikset? Bruker flaskMPEG Lenke til kommentar
bokperm Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Sikker på at du bruker riktig bitrate da? Husk at det må oppgis i kiloBITs og ikke bytes... Bruk en bitrate kalkulator for å finne ut hva som lønner seg. Pass også på at alle instillinger står på kvalitet, men ikke overdriv med midre du har svært god tid. For kvaltitet er krevendes. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 takk merket det. 60 timer å komprimere en 1 time og 45 min film til divx med 1774 i bitrate. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 encoda med 1774 kbits nå og den er ikke lenger kornete...men det blir fremdeles små vannrette streker når en person beveger seg. Noen ide? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 sett keyframe hvert sekund Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 hmmm...noen ide om hvor det gjøres i flaskmpeg? Lenke til kommentar
bokperm Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 sett keyframe hvert sekund Det hjelper trolig ikke å legge til flere keyframes... Filmen er antaglig interlaced, noe som du har merket. Du har en liten boks et eller annet sted hvor du velger enten encode as progressive, encode as interlaced eller deinterlace all frames. Velg den siste. Dette tar kanskje litt ekstra med tid, men de aller fleste gjør vel det de kan for bra kvalitet? Det finnes alltid en mulighet til forbedring... Lykke til! Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg anbefaler å bruke Gordian Knot og divx 5.02, guider finner du på doom9. Garantert kvalitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå