Gå til innhold

Ip kamera for natur 24/7

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på med et prosjekt der jeg vil ha et kamera som streamer fra husveggen min 24/7. Jeg bor på sunnmøre og har spektakuler natur rett ut vinduet. Jeg vil at dette skal vere som et webcam som jeg skal streame kontinuerlig uten minnekort, med opne porter til og la offentligheten se på det via nettleseren. 

Jeg lurer på hvilken kamera som kan passe til formålet? 

Jeg lurte på blant annet:

https://www.komplett.no/product/873971/datautstyr/nettverksprodukter/overvaakningskamera/vivotek-ib8369-bullet-outdoor-camera 

Pris: 1000-3000?

Noen som kan hjelpe meg? Vil ha flotte naturbilder live, la ved et bilde av utsikten :) Det er spesielt kvaliteten av naturbildene jeg er opptatt av.

Mvh Pål

Endret av Speedy^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette krever svært god kvalitet på optikk og sensor. Tror det blir vanskelig å få det til 3k uten at jeg har testet så alt for mange løsninger. Selv relativt gode speilrefleks-kamera sliter med å levere det du ber om uten veldig god optikk og sensor.

Jeg ville bedt om reelle bildeprøve fra produsenten på de ulike kameraene du vurderer. Pass på at du ikke får et falskt markedsføringsbilde. De fleste pynter litt vel mye på dette. Det du får av demo er som regel veldig optimalisert og det du ender opp med i praksis selv blir som regel dårligere.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...