Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har aldri eid et videokamera og vil i utgangspunktet lage små filmer av f.eks matlaging, katten min eller hobbyting for youtube og facebook.

Er ikke så flink med elektronikk/ datating. Det blir gjerne noen hissige utbrudd, tårer og timer med leting gjennom diverse forum hver gang noe nytt skal læres eller noe lager litt krøll på seg.

Så må ikke være for avansert eller ha unødig mange knapper, valg og duppeditter.,

På den annen side vil jeg selvfølgelig lage bra filmer, så det må ha en god kvalitet.

Ønsker hverken det billigste eller noe å briefe med, kun god kvalitet som er enkel i bruk, men ikke koster mer enn det du får.

Hvis noen har en gammel tante/ bestemor/ lillesøster på tre med lettere teknoskrekk som ble en racer på youtube; så vil jeg gjerne vite med hvilket kamera! 

En god, gammeldags begrunnet anbefaling vil også bli verdsatt!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har en nyere smartmobil, så er kanskje det kameraet mer en godt nok? Da trenger du isåfall bare noen forskjellige Tripods (Stativer) til eks kjøkkenbenk ol.

Finnes jo enkle redigeringsprogrammer til telefonen også. Slik at man kan klippe\lime inn litt uten at det må gå via PC.

Lenke til kommentar

Om du har en nyere smartmobil, så er kanskje det kameraet mer en godt nok? Da trenger du isåfall bare noen forskjellige Tripods (Stativer) til eks kjøkkenbenk ol.

Finnes jo enkle redigeringsprogrammer til telefonen også. Slik at man kan klippe\lime inn litt uten at det må gå via PC.

Nei, det er ikke det.

Jeg skal ikke ta opp video med mobil eller vanlig kamera, jeg vil ha et videokamera og håper på litt kjøpshjelp til det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flip Ultra HD. Enklere blir det ikke og den har brukbar kvalitet i normal belysning. Lyden er grei om du er nært nok og rommet ikke har mye klang.

Redigeringen etterpå blir en egen greie og der er det bare å laste ned prøveversjoner og teste ut hva du liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...