trgar Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 Tenkte å selge min bærbare spill-pc som har stått ubrukt en stund nå, Asus G750JW-T4013H. GeForce GTX 765M, i7 4700, 2,40ghz, 8 mb ram. Noen som har peiling på hva jeg kan få for denne? Kjøpt for ca. 2 år siden. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Prøv et sted mellom 6000-7000 kr. Lenke til kommentar
trgar Skrevet 19. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2016 Prøv et sted mellom 6000-7000 kr. Takk for tilbakemelding. Dersom jeg velger å beholde den, hvor enkelt er det å oppgradere maskinen? Og hva kan anbefales dersom jeg ønsker å spille Doom på ultra? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Jeg ville sagt et sted mellom 5000 og 6000, men legg heller ut for 6500ish for folk skal alltid prute. Forutsetter selvfølgelig at maskinen er pent brukt, nyformatert og at du har kvittering. Det eneste du kan oppgradere er vel lagring og minne på denne. Selv har jeg g750jm og har fjernet dvd-stasjonen, oppgradert til 32gb ram samt satt inn ssd og en ekstra harddisk slik at jeg har 256+1000+2000gb lagring. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 http://forum.notebookreview.com/threads/asus-g750-disassembly.726296/ Hadde tenkt å svare ja, ser ut som kun ram\SSD kan oppgraderes. Så du må vel kjøpe ny laptop. Eller sette grafikkinstillinger på low. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 På bærbare generelt går det kun an å oppgradere minne og lagring. Om du vil spille Doom på ultra ville en stasjonær vært det beste valget. Evt. vente til neste generasjons skjermkort kommer til bærbare. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Evt. bytte til stasjonær; kommer jo nye skjermkort fra både AMD og nVidia nå så da kan man jo gjøre en god deal om man setter seg litt inn i prisene. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 På bærbare generelt går det kun an å oppgradere minne og lagring. Om du vil spille Doom på ultra ville en stasjonær vært det beste valget. Evt. vente til neste generasjons skjermkort kommer til bærbare. Det finnes laptoper som har utbyttbar skjermkort: http://wccftech.com/nvidia-mobility-geforce-gtx-980-graphics-card-pitted-desktop-gpus-impressive-performance-results-maintains-performance-parity-fiji-hawaii-chips/ Men XMG-U726 er vel ikke så lett å få tak i. Multicom maskinene er kanskje ikke så bra der. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Evt. bytte til stasjonær; kommer jo nye skjermkort fra både AMD og nVidia nå så da kan man jo gjøre en god deal om man setter seg litt inn i prisene. Som innlegget over, trenger man ikke å kjøpe stasjonær, men det er beste, da større tunge laptoper er kanskje ikke ønskelig. Det finnes også: NVIDIA Geforce GTX 780M 4GB GDDR5 Video Card For Dell Alienware 18 M17X R5 M18X Men tror ferreste muligens er tilgjengelig for 1080M eller mobile R9 480x. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 På bærbare generelt går det kun an å oppgradere minne og lagring. Om du vil spille Doom på ultra ville en stasjonær vært det beste valget. Evt. vente til neste generasjons skjermkort kommer til bærbare. Det finnes laptoper som har utbyttbar skjermkort: http://wccftech.com/nvidia-mobility-geforce-gtx-980-graphics-card-pitted-desktop-gpus-impressive-performance-results-maintains-performance-parity-fiji-hawaii-chips/ Men XMG-U726 er vel ikke så lett å få tak i. Multicom maskinene er kanskje ikke så bra der. Er klar over dette. Men stort sett er disse PCene i utgangspunktet dyre, og om man ønsker å oppgradere så er disse skjermkortene vanskelig å få tak i og veldig dyre i forhold til originalprisen man allerede har betalt for PCen. Altså i mine øyne ikke verdt det. Da vil nok en bedre løsning være å skaffe seg en bærbar med en god CPU og en slik ekstern gaming dock for stasjonære grafikkort. 1 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=627&game=Doom%204GTX 970 som anbefalt skjermkort.Tipper stasjonær er eneste alternativ om man vil kjøre på ultra som TS nevner. Om man ikke har flust av spenn til å kjøpe GX700 feks, men da kan man likeså godt ordne seg stasjonær. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 (endret) Noe slik du tenker på? V8.0 EXP GDC Laptop External Independent Video Card Dock Mini PCI-E For Beast Da MSI GS30 Shadow Gaming Dock muligens kun for kjøpt med MSI laptop. Problemet denne støtter ikke alle laptoper, og vil muligens ikke fungere med intern skjerm. Kun ekstern. Da blir ikke laptopen lengere enkel å få med seg på lan, kunne like godt valgt ITX basert maskin. Eller leie pc. Endret 19. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. mai 2016 Del Skrevet 19. mai 2016 Noe slik du tenker på? V8.0 EXP GDC Laptop External Independent Video Card Dock Mini PCI-E For Beast Da MSI GS30 Shadow Gaming Dock muligens kun for kjøpt med MSI laptop. Var noe sånt jeg tenkte på ja, men er jo selvfølgelig ulemper med det også. Er stort sett sånn det er om man ønsker seg en bærbar løsning som takler de nyeste spillene på ultra. Noen kompromisser er det. Men TS har jo noen alternativer å velge mellom allerede, uten at h*n har kommet med en tilbakemelding på hva h*n ser for seg, annet enn å kunne kjøre Doom på ultra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå